منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر محمدحسین ساعی طی حکم شماره ۱۷۱۹٠/د/۹۹/۴۳٠ و به تاریخ ۹۹/٠۲/۱٠، مهدی محمدی را به عنوان سرپرست گروه صنایع دستی، هنر اسلامی و کتابت و نگارگری منصوب نمود.

متن حکم به شرح ذیل است:

به نام خدا

 

جناب آقای مهدی محمدی

 سلامٌ علیکم ؛

با توجه به تجارب و سوابق ارزشمند جنابعالی، همان گونه که پیش از این به صورت شفاهی به رئیس محترم دانشکده هنر و جنابعالی اعلام شده بود، به پیشنهاد رئیس محترم دانشکده هنر و نیز استادان گرانقدر گروه، به وسیله این حکم از تاریخ 16 فروردین 1399، به عنوان سرپرست گروه صنایع دستی، هنر اسلامی و کتابت و نگارگری دانشگاه سوره منصوب می­ شوید.

 انتظار می­ رود با پیگیری و انجام موارد زیر، در راستای افزایش سطح کیفی و ارتقای نام و نشان گروه مربوطه اقدام نمایید:

الف­ـ­  آموزشی

  1. تکمیل مجموعه رشته ­های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مرتبط با عنوان گروه، در یک بازه حداکثر دو ساله با هماهنگی با معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
  2. تشکیل کارگروه ­های تخصصی آموزشی برای دروس مشابه به­ منظور هماهنگی استادان و مدرسان و یکدست­ سازی محتواهای آموزشی و پرهیز از تکرار مطالب آموزشی در زنجیره دفترچه سرفصل مصوب.
  3. استفاده از استادان برجسته، ماهر، دارای تعامل مطلوب با دانشجو، مسلط به فنون تدریس هنر، انقلابی، مشهور به تعهد به اعتقادات دینی و متعهد به نام و نشان دانشگاه سوره.
  4. جدول­ بندی مجدد واحدهای آموزشی بر اساس نیمسال­ های آموزشی دوره­ های تحصیل هر رشته برای افزایش بهره­ وری نظام آموزشی؛
  5. برگزاری جلسات مستمر با مدرسین و دانشجویان گروه به منظور بررسی عملکرد آموزشی مدرسین و نیازهای آموزشی دانشجویان وتلاش برای رفع آن نیازها از مسیر چارچوب­ های تعیین شده در دانشگاه سوره.
  6. ارزیابی مستمر نیم­سالانه و سالانه فعالیت­ های آموزشی اساتید با تکیه بر نظرسنجی­ های میدانی از دانشجویان و ارزیابی محتوای ارائه شده اساتید در کلاس و نحوه تعامل ایشان با دانشجویان با هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
  7. بازنگری مستمر در برنامه­ های آموزشی پس از بررسی و شناسایی کمبودهای آموزشی، با توجه به آخرین پیشرفت­ ها و تغییرات و تحولات علمی و تسلیم این برنامه­ ها به مراجع بالادستی دانشگاه برای تصویب و ارجاع به وزارتخانه متبوع با هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی و معاونت پژوهشی.
  8. استفاده از ظرفیت­ های فضای مجازی به ­منظور توسعه و گسترش آموزش­ های آزاد، غیرحضوری و آنلاین با هماهنگی مرکز آموزش های آزاد و غیرحضوری دانشگاه سوره.

ب­ـ پژوهشی

  1. مسأله محور و کاربردی کردن حداکثری پایان­ نامه­ های دانشجویی در تعامل و ارتباط با مراکز و سازمان­ های خارج از دانشگاه مانند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اخذ موضوعات پژوهشی مورد نیاز کشور با هماهنگی معاونت پژوهشی.
  2. آفرینش حداقل 10 مقاله علمی مستخرج از پایان­ نامه­ های دانشجویی در هر سال با هماهنگی نشریه رهپویه هنر.
  3. برگزاری سمینارها، کنفرانس­ ها، سخنرانی­ های علمی و سمپوزیوم ­های تخصصی مرتبط با عنوان گروه براساس برنامه­ ریزی سالیانه برحسب نیازهای علمی دانشگاه و کشور با رویکرد ارائه پارادایم انقلاب اسلامی در عرصه هنر با هماهنگی معاونت پژوهشی.
  4. نگارش حداقل یک عنوان کتاب درسی مرتبط با عناوین دروس گروه در هر سال با هماهنگی معاونت پژوهشی.
  5. راه­ اندازی نشریه علمی گروه و استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان به منظور گسترش و در اختیار نهادن آخرین دستاوردهای اساتید و دانشجویان با هماهنگی معاونت پژوهشی؛ انتظار می­ رود در یک بازه زمانی حداکثر 30 ماهه مجوزهای علمی لازم برای آن از وزارت علوم اخذ شود.

ج­ـ فرهنگی

  1. پیگیری برنامه­ ریزی­ شده برای ارتقای نام و نشان جشنواره دستان و برگزاری و توسعه و گسترش جشنواره با هدف پوشش تمامی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در هماهنگی با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه.
  2. استفاده از ظرفیت ­های اساتید و دانشجویان برای فعالیت و آفرینش هنری در مناسبت­ های ویژه و مسایل روز اجتماعی، دینی و انقلابی.
  3. تعامل مطلوب با دانشجویان برای ارتقا و تعالی کانون دانشجویی و انجمن علمی صنایع ­دستی و هنر اسلامی دانشگاه به­ منظور استفاده از ظرفیت دانشجویان برای توسعه رشته و زمینه ­سازی برای رشد حرف ه­ای دانشجویان در هماهنگی با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه.
  4. ارتباط مستقیم با دانشجویان و پیگیری مشکلات اداری، علمی، درسی، دانشجویی، فرهنگی و حتی شخصی دانشجویان و در صورت نیاز معرفی آن­ ها به مراکز مشاوره­ای دانشگاه.
  5. پیگیری مستمر وضعیت و فعالیت فرهنگی اساتید و زمینه ­سازی برای حضور اجتماعی و انقلابی هرچه بیشتر این عزیزان در راستای اهداف اساسنامه دانشگاه سوره.

 

 

د­ـ کارآفرینی

  1. همکاری با مرکز رشد و نوآوری دانشگاه برای ایجاد شرکت­ های با موضوعات صنایع خلاقه، نرم و هویت­ بخش با هدف ایجاد شغل برای دانش­ آموختگان این حوزه و تقویت شرکت­ های اقماری دانشگاه سوره با هدف ایجاد درآمدهای پایدار برای دانشگاه.
  2. استفاده از ظرفیت­ های سخت­ افزاری و بالقوه گروه نظیر کارگاه­ های گروه در جهت ایجاد کارآفرینی و افزایش ظرفیت­ های سخت­ افزاری گروه با همکاری دانشگاه.
  3. مکاتبه و ارتباط با سازمان­ ها و نهادهای خارج از دانشگاه مانند نهادهای اقتصادی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان، اساتید و امکانات سخت­ افزاری دانشگاه به­ منظور معرفی توانایی­ های گروه و جذب موقعیت کاری.
  4. شرکت در نمایشگاه ­های تخصصی صنایع دستی و صنایع مرتبط به­ منظور ایجاد فرصت­ های شغلی برای دانشجویان و اساتید.
  5. استفاده از ظرفیت­ های فضای مجازی برای کارآفرینی دانشجویان و اساتید و عرضة آثار ایشان.
  6. برگزاری نمایشگاه ­های هنر اسلامی و صنایع دستی برای عرضة آثار دانشجویان و فارغ ­التحصیلان.

درپایان جا دارد تا در نوبت خود، از زحمات قابل­ توجه سالیان اخیر سرکار خانم دکتر نگار کفیلی، برای هدایت و مدیریت گروه سپاسگزار باشم؛ همچنین ابراز امید داشته باشم که با حضور شما که خود دانش ­آموخته همین دانشگاه نیز هستید- در این گروه تحولات خوبی در حوزه­ های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، کارآفرینی و انجام تعهدات اجتماعی و انقلابی صورت پذیرد.

توفیق، سعادت و سلامت جنابعالی را از درگاه حی منان ذیل سایه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا آرزومندم.



محمدحسین ساعی

رییس دانشگاه سوره

 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: انتصاب، سرپرست گروه، صنایع دستی، هنر اسلامی، کتابت و نگارگری، دانشکده هنر، محمدحسین ساعی، رییس، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید