منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر


درمراسم اختتامیه نخستین جشنواره اینفوگرافیک حوزه ایثار و شهادت با عنوان رسم سرخ، از مریم سلیمی مدرس گروه گرافیک دانشگاه سوره به عنوان یکی از افراداثرگذار در حوزه اینفوگرافیک ایران تجلیل شد.
 
 
بنابراین گزارش، همچنین عباس برنگی از دانشجویان گرافیک این دانشگاه، در بخش اینفوگرافیک ایستا، با اثر حمله به اچ 3، عنوان شایسته تقدیر بخش اینفوگرافیک ایستای این جشنواره را از آن خود کرد.
 
همچنین از 20 اثر راه یافته به نمایشگاه، 7 اثر متعلق به دانشجویان دانشگاه سوره بود: اثر عباس برنگی (حمله به اچ 3)، راضیه امیریان (آزادسازی خونین شهر)، سید حامد الحسینی (نقض توافق 12 ژوئن 1984)، نیلوفر حسن نوری (عملیات والفجر هشت)، محسن عامل (کارنامه خونین)،  فاطمه سادت بیات غیاثی (شهید آیت الله بهشتی از تولد تا شهادت)، وجیهه دانا (موساد؛ نگاهی به کارنامه خونین موساد در سه دهه گذشته).
   

   
   

این در حالی است که این دانشجویان، در ترم گذشته و به واسطه درس گرافیک خبری، برای اولین با حوزه اینفوگرافیک آشنا شدند و این نخستین تجربه رقابتی آنها در یک جشنواره ملی ویژه اینفوگرافیک بود.
شایان ذکر است، دکتر سلیمی مدرس دانشگاه سوره و دارای دکترای علوم ارتباطات (تز دکترا با موضوع دیتاژورنالیسم ) کارشناسی ارشد گرافیک و روزنامه نگاری (با موضوع اینفوگرافیک و نیوزگرافیک) است. وی تألیف کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان و ترجمه تخصصی کتاب گرافیک اطلاع رسان 2 (دکتر آلبرتو کایرو)، برگزاری نمایشگاه اینفوگرافیک در حاشیه بیستمین جشنواره مطبوعات، برگزاری 70دوره اینفوگرافیک و نیوزگرافیک در سراسر ایران، تألیف 45  مقاله در حوزه اینفوگرافیک، نیوزگرافیک و دیتاژورنالیسم در سطح داخلی و بین المللی ، سخنرانی در خصوص اینفوگرافیک، نیوزگرافیک در 7 همایش داخلی و بین المللی، مشاوره و راهنمایی پایان نامه در همین حوزه و داوری مسابقات و جشنواره های حوزه اینفوگرافیک را در کارنامه فعالیت خود در حوزه اینفوگرافیک، نیوزگرافیک و دیتاژورنالیسم دارد. همچنین وی، رئیس هیأت داوران نخستین جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ بود.
گفتنی است، نخستین جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ، اولین جشنواره در حوزه ایثار و شهادت است که شرکت کنندگان از 12 آذر تا 22 بهمن به ارسال آثار پرداختند که طی آن 139 نفر با 300  اثر در این رقابت شرکت کردند. 8 داوری اصلی این جشنواره (اعم از دکتر مریم سلیمی، دکتر محمود مختاریان، سلمان رئیس عبداللهی، شعیب حسینی، دکتر شاکر واثقی، دکتر احمد علی اکبری، دکتر رحیم نریمانی و محمد حسنی) پس از بررسی آثار در دو مرحله مقدماتی و نهایی، در دور اول 20 اثر راه یافته به نمایشگاه را انتخاب و سپس 9 نفر برگزیده در دو بخش اینفوگرافیک متحرک و اینفوگرافیک ایستا و بخش ویژه (دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در قاب اینفوگرافیک) را انتخاب و معرفی کردند.
در 14 اسفندماه سالجاری طی مراسمی برترینها مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
دانشگاه سوره موفقیت اخیر را به برگزیدگان و تقدیر شدگان این جشنواره تبریک می گوید.



اشتراک در:

کلمات کلیدی: افتخار آفرینی دانشگاه سوره در جشنواره «رسم سرخ»

نظر خود را بنویسید