منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 علاقه مندان و هنرمندان طراح تا 15 خردادماه فرصت دارند با در نظر گرفتن مقررات اين فراخوان، طرح مورد نظر را خود براي سنگ مزار شمس تبريزي به دبيرخانه ارسال کنند.

در متن اين فراخوان آمده است: «جنس سنگ مورد نظر با در نظر گرفتن استحکام آن در مقابل عوامل جوي بايد از نوع سنگ هاي تاريخي آذربايجان باشد.

به لحاظ در نظر گرفتن بناهاي تاريخي شهرستان خوي و آثار تاريخي مجاور آرامگاه شمس تبريزي و حفظ ترکيب بندي، ابعاد سنگ مورد نظر بايد در اندازه طولي 160 تا 200 سانتي متر، عرض 70 تا 90 سانتي متر و ارتفاع 40 تا 50 سانتي متر باشد.

در طرح مورد نظر بايد از طراحي هاي مدرن امروزي و الهام گرفته از موتيف هاي مذهبي ايراني استفاده شود.

در طراحي سنگ مزار بايد از اشعار عرفا و تقريرات شمس تبريزي با موضوع هاي انساني شناختي و نقوش قبور تاريخي استان و فرم هايي با مفاهيم عرفاني استفاده شود. ارائه طرح و ماکت آن الزامي است.

قبل از ارسال ماکت طرح به نشاني موسسه توليت شمس تبريزي به نشاني آذربايجان غربي، خوي ، خيابان شهيد صمدزاده، ساختمان قديم شهرداري، ارسال طرح از طريق پست الکترونيک با درج مشخصات دقيق طراح شامل نام ، نام خانوادگي ، شماره تماس و توضيح مختصر درباره طرح ضروري است

جايزه طرح برگزيده سه سکه بهار آزادي است.

علاقه مندان مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي 04436261400 و 04436240090 و ايميل t.shamstabrizi@gmail.com در تماس باشند.

برج معروف به آرامگاه شمس تبريزي در شهرستان خوي استان آذربايجان غربي واقع است. سطح بيروني اين مناره با شاخ هاي قوچ وحشي که گفته مي شود شاه اسماعيل صفوي در مدت 40 روز اقامتش در اين منطقه شکار کرد، تزيين شده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: فراخوان، سنگ مزار شمس، طراحی

نظر خود را بنویسید