کد خبر : 270491
تاریخ انتشار : 4 مرداد 1399 13:52
تعداد بازدید : 168

ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی دانشگاه سوره به دانشجویان در بحران کرونا

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره از فعالیت های مشاوره ای و خدمات روانشناسی دانشجویی این معاونت در دوران محدودیت های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره و به نقل از خبرگزاری فارس، مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره مشاوره دانشجویی در دوران بحران کووید 19 و قرنطینه ، گفت: این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به اینکه دانشگاه ها فعالیت های آموزشی خود را تعطیل کردند و عملاً حضور و تردد دانشجویان به دانشگاه ها محدود شد؛ اکثر واحدها فعالیت های عمده ای نداشتند اما ما به لحاظ رسالت و وظیفه ای که در دانشگاه نسبت به دانشجویان برعهده خود می دانستیم با همکارانمان در دفتر مشاوره دانشجویی برنامه هایی را برای همراهی و هدایت دانشجویان به صورت مجازی برنامه ریزی کردیم.
* ایجاد کارگاه های آموزشی و تلفنی و فعالیت های مشاوره ای برای دانشجویان و پرسنل
وی درباره مجموعه فعالیت هایی که در بحران کرونا در دانشگاه صورت گرفت، گفت: طی فعالیت های مشاوره ای، برگزاری کارگاه های آموزشی و تلفنی که با دانشجویان داشتیم خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی برقرار شد، دو کارگاه آموزشی برای دانشجویان، همکاران و پرسنل دانشگاه در ارتباط با جلوگیری از بحران هایی که مربوط به افسردگی در دوران قرنطینه می شد یا تعاملاتی که دانشجویان می توانند در این دوره با همراهان خود، دوستان، همکلاسی ها یا اعضای خانواده خود داشته باشند را در کارگاه های جداگانه برگزار کردیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
* برقراری ارتباط و خدمات مشاوره ای از طریق شبکه های اینترنتی و امکانات نرم افزاری با دانشجویان
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره در ادامه گفت: علاوه بر این فعالیت ها در دفتر مشاوره دانشگاه روزهای شنبه و چهارشنبه را به مدت دو ساعت در نظر گرفتیم تا دانشجویان و پرسنل بتوانند از مشاوران ما راهنمایی بگیرند و در حال حاضر نیز پزشکان ما آماده پاسخگویی به دانشجویان و پرسنل هستند.
هوشیار اضافه کرد: دانشجویانی نیز داشتیم که طی دوران تحصیل خود با دفتر مشاوره ما ارتباط داشتند و مشکلات خاص خود را مطرح می کردند در این راستا تلاش کردیم این ارتباط قطع نشود و به صورت مجازی از طریق شبکه های اینترنتی و امکانات نرم افزاری با دانشجویان همچنان ارتباط داشته باشیم و ارائه خدمت کنیم که خوشبختانه این اتفاق بازخوردهای بسیار خوبی داشت و دانشجویان از خدمات دفتر مشاوره به خوبی استفاده کردند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره به آمار و تعداد متقاضیان مشاوره از آغاز دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا تا کنون به تفکیک مقطع تحصیلی، دانشکده و جنسیت اشاره کرد و گفت: 42 درصد از مقطع کارشناسی ارشد، 54 درصد از مقطع کارشناسی، 4 درصد از همکاران، 75 درصد از متقاضیان از دانشکده هنر، 13 درصد از دانشکده معماری و 8 درصد از دانشکده ارتباطات، همچنین 83 درصد از متقاضیان زن و 17 درصد مرد هستند.
* ارائه مشاوره در زمینه استرس و اضطراب
وی خاطرنشان کرد: عمده ترین مشکلات و مسایل مطرح شده از سوی متقاضیان مشاوره در زمینه استرس و اضطراب حدود 50 درصد بوده و افسردگی، مشکلات ارتباطات فردی و اختلافات خانوادگی در مراحل بعدی قرار دارد.
هوشیار در پایان ضمن آرزوی تندرستی برای تمامی دانشجویان عزیز و همکاران دانشگاه، عبور و گذر از این بحران جهانی را مستلزم توکل بر خداوند متعال و رحمان، حفظ آرامش، انعطاف پذیری و رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی دانست و از تمام عزیزان دعوت کرد تا با ایجاد ارتباط با همکاران و متخصصان دفتر مشاوره برای رفع عوارض ناشی از این شرایط سخت و مقابله با مسائلی نظیر افسردگی، اضطراب، هیجان و افزایش امید به زندگی در کنار ما باشند.



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :