منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ در پی برگزاری همایش «حرکت جهادی تبیین»، با حضور و سخنرانی کارشناسان و متخصصین علمی، سید ایرج زارع معاون اداری مالی دانشگاه سوره و جانشین‌فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه؛ در گفت‌وگو با واحد روابط عمومی دانشگاه سوره، در خصوص تأثیر رسانه‌ها در فعالیت ‌علمی گفت: هدف شبکه‌های مجازی و اجتماعی این است که با فراهم آوردن امکان ارتباطات بین سرمایه‌های فردی و تشکیل سرمایه‌های اجتماعی، به رشد و ارتقای سطح علمی کمک کنند. وی افزود: در صورت مدیریت صحیح، هدف کلی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی؛ ایجاد سرمایه اجتماعی و تصویر ارتباط بین متخصصان، هنرمندان و صاحبان حرفه‌های متعدد است. لذا تبدیل سرمایه و علم فردی به اجتماعی از مسائل مهم و مورد توجه تمامی حوزه‌های علمی بوده که از این طریق دانش فردی به دانش اجتماعی تبدیل و در واقع از دانایی جمعی برای حل مسائل و مشکلات دنیای علم، بهره‌برداری می‌شود.

زارع درباره میزان تأثیرگذاری سبک زندگی والدین در نوع رفتار و ثبات شخصیتی فرزند بیان کرد: بی‌شک خانواده و رفتار والدین، نخستین و زیر‌بنایی‌ترین محل تربیت فرزندان است. یکی از مهم‌ترین وظایف والدین برای تربیت و پرورش شخصیت فرزندان؛ برقراری ارتباط سالم با آن‌هاست. ارتباط سالم میان پدر و مادر و روابط فرزندان، نخستین و مهم‌ترین زمینه برای پرورش اخلاقی فرزندان است.

وی در ادامه گفت: اساس و تربیت سالم فرزندان، به‌طور کامل به سلامتی خانواده بستگی دارد و سلامتی خانواده، مستلزم ارتباط سالم بین اعضای خانواده به ویژه والدین است. باید یادآور شد که مهم‌ترین ویژگی یک ارتباط سالم بین والدین که باعث تثبیت شخصیتی در فرزندان آن‌ها می‌شود؛ مهر و محبت است که در محیط خانواده باید فضای مهر و محبت، عاطفه و دوستی حاکم شده و اثری از کینه و نفرت نباشد.

ایرج زارع در این زمینه اظهار داشت: آرامش روانی، امنیت خاطر، اعتماد به نفس، اعتماد به والدین، الگوبرداری در مهرورزی به دیگران و پیشگیری از انحرافات؛ نمونه‌هایی از منابع تأثیرپذیری و ثبات شخصیت فرزندان است که فرزندان در خانواده از آن الگو می‌گیرند.

زارع با اشاره به علت مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری‌ها توسط مساجد عنوان کرد: در دهه‌های اخیر در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری؛ رویکرد برنامه‌ریزی توسعه محلی پایدار بسیار مورد توجه بوده است. این رویکرد (مشارکت مردم) که از مهم‌ترین ارکان اصلی آن محسوب می‌شوند به دنبال آن است که مردم را در مراحل مختلف تصمیم‌گیری، اجرا و ارزیابی دخیل و از ظرفیت‌‎ها و استعدادهایی که در بین مردم محل وجود دارد، به بهترین شکل استفاده کنند.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای این رویکرد، یکی از ویژگی‌ها و سرمایه و ارکان اصلی محله‌ها و شهرهای اسلامی، نهاد مسجد است که در دو شهر و محله نوعی مرکزیت داشته و کارکردهای مختلفی در طول تاریخ عهده‌دار بوده است. به همین جهت می‌توان گفت، الگوی بومی ایران اسلامی در توسعه فرهنگی_ اجتماعی در سطح محله، مؤثر و کارآمد است. لذا مسجد پایگاهی برای وحدت مسلمانان، هدایت‌بخشی مردم، پایگاه نشر فرهنگ و تعلیم و تربیت اسلامی برای کشورمان بوده و هست. زارع افزود: در گام دوم انقلاب، هیچ جایگزینی برای مسجد وجود ندارد و کارکردهای مسجد در حوزه تعلیم و تربیت افراد و مشارکت محله‌های شهری، همواره نقش غالب و بسزایی داشته است.

در ادامه ایرج زارع اذعان کرد: بسیج کارکنان به خصوص فرماندهان بسیج و اعضای اندیشه‌ورزی، هسته مرکزی بسیج از شهریورماه سال جاری پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین کردند و با یک اقدام به‌هنگام، از همان زمان تاکنون در تدارک یک همایش مناسب و اجرای فرمان پس از تلاش پنج ماه گذشته تاکنون با یاری خداوند و همکاری اعضای فعال بسیج، اقدام به برگزاری همایش جهاد کردند.

 وی در پایان توضیح داد: مخاطبان این همایش سازمانی، کلیه همکاران دانشگاه، مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به خصوص افراد بسیجی و خانواده‌ها هستند. در این همایش ضمن حضور سخنرانان صاحب‌نام، از کتاب «روایت حقیقت» تألیف برادر بزرگوار جناب آقای حسن بابایی که ظرف مدت شش ماه گذشته به همین مناسبت تألیف شد، رونمایی خواهد شد. همچنین در حاشیه این همایش علمی، شاهد برنامه‌های مفرح و مسابقات مختلف خواهیم بود. شایسته است از کلیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزارکنندگان این همایش علمی_ مذهبی تشکر و قدردانی کنم.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدر مقابل تهاجم رسانه‌ای، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است

نظر خود را بنویسید