منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ نمایشگاه آثار دستی و هنری دانشجویان دانشکده هنر سوره، روز یک‌شنبه 22 اسفندماه 1400 با حضور استادان، اعضای هیأت علمی، معاونین دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره افتتاح شد.

در پی افتتاحیه این نمایشگاه، دکتر زکیه السادات طباطبایی، معاون پژوهشی دانشگاه سوره، پس از خوش‌آمد گویی به حضار، بیان کرد: حکیم نظامی یکی از شاعران بزرگ ایران است که در حوزه شعر و ادبیات آوازه جهانی دارد. وی در ادامه با سرودن یک مصراع از اشعار حکیم نظامی (همه عالم تن است و ایران دل) اذعان کرد: این مصراع شعر، مفهوم گسترده‌ای از فرهنگ غنی ایران را نشان می‌دهد. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فرهنگ و هنر کشورمان را به جهان عرضه کنیم و به این واسطه به خودباوری برسیم؛ یعنی از فرهنگ بیگانه تقلید نکنیم، بلکه قدر فرهنگ خود را بدانیم.

طباطبایی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله در روزهای آینده، کارگاه‌ها و جلسات وبیناری بیشتری خواهیم داشت.

در ادامه افتتاحیه دکتر مهران هوشیار، عضو هیأت‌علمی دانشگاه سوره بیان کرد: در راستای مجموعه فعالیت‌های دانشکده هنر سوره و معاونت پژوهشی، موفق شدیم تا نمایشگاهی از توانمندی‌های دانشجویان رشته هنر در ارتباط با این موضوع خاص برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه افزود: گروه صنایع‌دستی و هنر اسلامی، با مدیریت دکتر مهدی محمدی و مابقی استادان دانشگاه، به جمع‌آوری آثار هنری پرداختند. بخشی از آثار، مربوط به استادان دانشگاه و بخشی دیگر مربوط به دانشجویان و تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه است که در افتتاح این نمایشگاه شرکت کردند. همچنین مجموعه کارگاه‌هایی داریم که مورد توجه مخاطبین قرار خواهد گرفت.

در ادامه دکتر مهدی محمدی، مدیر گروه صنایع‌دستی، هنر اسلامی و کتابت و نگارگری دانشگاه گفت: روز 21 اسفند، روز بزرگداشت حکیم نظامی نام‌گذاری شده است. این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما متأسفانه در فرهنگ ما به آن کم‌توجهی شده؛ درصورتی‌که کشورهای همسایه به آن بیشتر پرداختند و ممکن است این میراث از دست ما به‌عنوان متولیان اصلی خارج شده باشد؛ و یا ممکن است در کشورهای همسایه تفکری به نام ایران فرهنگی رشد کند.

محمدی در پایان تصریح کرد: برای این مناسبت در دانشکده هنر سوره به دستور شخص ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر ساعی، تصمیم‌گیری شد تا در روز بزرگداشت حکیم نظامی، نمایشگاه و کارگاه پژوهشی برگزار شود؛ ان‌شاءالله در سال‌های آینده نیز با برنامه‌ریزی بهتری به تکریم این روز خواهیم پرداخت.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهافتتاحیه نمایشگاه آثار دستی و هنری دانشجویان هنر دانشگاه سوره به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی

نظر خود را بنویسید