منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ ویژه‌برنامه شب شعر «سوره ولایت» به همّت مدیریت امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشگاه سوره و با حضور شاعران طراز اول آیینی کشور، دانشجویان و دانش‌آموختگان شاعر و داستان‌نویس دانشگاه به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) عصر سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد.
دکتر علی جوادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره در سخنرانی خود گفت: از دیرباز مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ ما ایرانی‌ها به لحاظ سابقه تاریخی و شکل‌دهی و صورت‌بندی، هویت زبان فارسی شعر بوده است. 
وی با تأکید بر تداوم فعالیت حلقه‌ی داستان و شعر کانون دانشجویی خاطرنشان کرد: در معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره، همواره به شعر و داستان و ادبیات اهمیت داده شده است. برای بنده مهم‌ترین گونه هنر و ظرفیت نهفته در دانشگاه، شعر است و معتقدم در این دانشگاه همه باید قریحه و ذوق شعر و درک آن را داشته باشند. 
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره تصریح کرد: از همه عزیزان می‌خواهم در این مسیر ما را یاری کنند تا بتوانیم در گام‌های بعدی و با همراهی استادان این حوزه، فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.
جوادی اظهار کرد: توجه ما به سمت باز کردن باب خلاقیت برای توسعه شعر زمانه معاصر، نه تنها در اشعار آیینی بلکه در همه انواع شعر است. ما باید هنر شعر زمانه را به لحاظ فرهنگی و تمدنی، حتی در عرصه‌های حماسی و طنز، بسط و گسترش دهیم. شعر قدرتی دارد که این اجازه را به شاعر می‌دهد تا به خلوت افراد بیاید و اسرار او را پیدا کند تا در ناب‌ترین لحظات عاطفی یک فرد شریک شود.
وی توضیح داد: یکی از اهداف ما این است که افراد علاقه‌مند به شعر، از میان دانشجوهای جدید جذب شوند تا با کمک آن‌ها چنین فعالیت‌هایی را با قوت بیشتری ادامه دهیم.
در ادامه این برنامه تعدادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه سوره که برخی از آنان دارای مجموعه شعر منتشر شده بودند، از جمله پریسا ترکمانه، ریحانه کفش‌چیان، تینا محمدحسینی و... به خواندن شعر پرداختند. پس از بخش شعرخوانی، گروه تواشیح «محراب» قطعاتی را اجرا کردند.
در ادامه مراسم، تینا محمدحسینی، دبیر انجمن علمی نویساک دانشگاه سوره در خصوص فعالیت‌های این انجمن توضیحاتی داد.
وی گفت: بخشی از فعالیت‌های این کانون به برگزاری شب شعر و کارگاه‌های متنوع با موضوع شعر و ادبیات بوده است. همچنین مجموعه‌ای از شعر و داستان، حاصل فعالیت و هنر دانشجویان دانشگاه سوره گردآوری شده که به زودی از طرف انتشارات دانشگاه سوره به چاپ می‌رسد. 
مراسم شب شعر «سوره ولایت» با شعرخوانی شاعرانی همچون «قاسم صرافان»،«صابر موسوی»،«محسن سعیدی»،«احمد شهریار»،«عارف جعفری» و «علی مدد رضوانی» ادامه یافت و سپس با اهدای لوح و هدیه، از شاعران جوان دانشگاه سوره تقدیر به عمل آمد.  
گفتنی است اجرای این برنامه توسط دانش‌آموختگان دانشگاه سوره انجام شد؛ المیرا شاهان، به عنوان مجری و محمدحسین دماوندی به عنوان نوازنده در شب شعر «سوره ولایت» حضور یافتند.
در پایان آیین شعرخوانی و تجلیل از شعرای دانشگاه سوره، از حضار با بسته‌های افطاری و شام پذیرایی شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهویژه ‌برنامه شب شعر «سوره ولایت» در دانشگاه سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید