منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت گروه معارف و عمومی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، وبینار «این سرزمین متعلق به کیست»، روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸، با سخنرانی دکتر سید احمد طباطبایی و با حضور جمعی از استادان و دانشجویان این دانشگاه، در سامانه آموزش مجازی برگزار شد.

زهرا لطفی نیستانک، مدیرگروه معارف و عمومی دانشگاه سوره، یکی از اهداف برگزاری این نشست را تبیین جایگاه و اهمیت بیت‌المقدس در بین ادیان به خصوص دین اسلام برشمرد و گفت: شناخت صهیونیست و نحوه تأسیس آن و مقاصدی که صهیونیست‌ها در سر دارند و آگاه‌بخشی افکار عمومی به‌خصوص نسل جوان و دانشجویان از اهداف دیگر این وبینار است.

وی در ادامه گفت: برای برگزاری این‌ نشست، از دکتر سید احمد طباطبایی، عضو هیأت‌علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران که مقالات متعددی را با موضوع فلسطین و حقوق بین‌الملل داشتند، دعوت به عمل آوردیم تا با ارائه‌ نظرات علمی استادان و دانشجویان دانشگاه، بیش از پیش با موضوع فلسطین و بیت‌المقدس آشنا شوند.

 دکتر سید احمد طباطبایی در شروع سخنان خود گفت: تغییر و تحولات  در فلسطین، با شروع جنگ جهانی اول، مهاجرت یهودیان از سراسر جهان به فلسطین و شروع بحران و تنش در داخل فلسطین آغاز شد. سال‌ها بعد با  قطعنامه مجمع عمومی و اعتراض اعراب به تصمیم مجمع با شروع جنگ‌های ۴۹-۱۹۴۸ مواجه بودیم که در نهایت منجر به جنگ ۶ روزه و اشغال کل فلسطین در سال ۱۹۶۷ شد.

طباطبایی در ادامه سخنرانی‌ خود، نقشه فلسطین و موقعیت جغرافیایی فلسطین را شرح داد و گفت: در کنار اسرائیل (فلسطین اشغالی)، لبنان، اردن، مصر و سوریه قرار گرفته است و خود فلسطین به دو قسمت کرانه باختری و نوار غزه تقسیم شده است و تغییرات سرزمین فلسطین روی نقشه نمایش داده شده که بخشی از کرانه باختری در اختیار اسرائیل است و اسرائیل به نقشه سازمان ملل پایبند نیست و به‌ همین‌ علت جنگ ۶ روزه را ایجاد کرده و به کل فلسطین حمله می‌کند و سال‌ها بعد اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین نیز اتفاق می‌افتد‌.

در پایان این‌ نشست تعدادی از دانشجویان حاضر در این وبینار سوالات خود را مطرح کرده و دکتر طباطبایی نیز پاسخگوی سوالات مطرح شده بودند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهوبینار تخصصی «این سرزمین متعلق به کیست» در دانشگاه سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید