منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه، طی پیامی، درگذشت استاد نادر طالب‌زاده را تسلیت گفت.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است.

 

بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ

چراغ افروخته چراغ نا افروخته را بوسه داد و رفت

خبر غمبار و اندوهگین درگذشت استاد نادر طالب‌زاده، پدر و معلم دلسوز همه گرایش‌های جبهۀ فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی، به تحقیق، موج بی‌سابقه‌ای از همدردی و ابراز تسلیت را در همه جامعه هنری، فرهنگی و رسانه‌ای کشور برپا کرد. اینجانب به نوبه خود، به عنوان عضوی کوچک و ناچیز از این اقیانوس پهناور، سفر این سلمان عصر و نادره دوران، علمدار بی‌بدیل و بصیر و عمار بزرگ جهاد تبیین عصرِ مکرِ لیل و نهار رسانه‌ها و رسانه‌مَردِ بی‌نظیر عهد انقلاب اسلامی را از صمیم قلب به همه شاگردان، همکاران، دوستداران و مخاطبان چند ده میلیونی‌اش تعزیت عرض می‌کنم.

او که دارای بالاترین مدارک و چشم‌گیرترین جایگاه‌ حرفه‌ای در حوزه خود در اوان جوانی‌اش بود، با صلای امام خمینی و در پاسخ به جنبش بی‌نظیر انقلاب اسلامی مردم ایران، بی‌اعتنا به نام و متاع و اموال دنیا و با اخلاصی مثال‌زدنی، جریانی عظیم و انقلابی از نسل‌های مختلف فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در ایران بعد از انقلاب اسلامی و ده‌های کشور دنیا آفرید و با فداکاری تمام، همه­ی آنچه از توان مادی و معنوی داشت در این راه، هزینه کرد. باور و یقین بی‌پایان او به انقلاب اسلامی و عصر تازه‌ای که با این اتفاق عظیم انسانی در پیشِ روی تاریخ بشر قرار گرفته است، چنان بود که علیرغم همه ناملایمات دوران و خباثت‌های دشمنان و نامهربانی‌های دوستان و همراهان، هیچ‌گاه از مسیر تاریخی و الهی که انتخاب کرده بود، برنگشت و مؤمن به آیه عظیم «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا» و مصداق روشنی از آن شد؛ او آن‌چنان باطل‌السحر رسانه‌های شیطانی امروز بود که علیرغم همه ادعاهای دروغین آزادی بیان این روزها، در لیست تحریم‌های غیرانسانی شیطان بزرگ قرار گرفت و از این زاویه نیز بار دیگر بی‌آبرویی دیگری برای جبهه دشمن انسانیت در عصر ما آفرید.

این فرزند صدیق انقلاب اسلامی، جانباز دفاع مقدس در جزیره مجنون، همراه شهید آوینی و دیگر شهیدان که همواره رحیل روز قدس بود، بارها با اقدامات خود فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جبهه انقلاب را از موضع انفعال به موضع فعال کشید و به دفعات زیاد، مسائلی را مطرح کرد که جز او کسی نمی‌توانست در آن حوزه‌ها چنان پیش‌رو باشد. قاب دوربین این هنرمند تحلیل­گر و انقلابی همواره گواه حقیقت و دردمندی بود. برنامه‌های مختلف تلویزیونی که او ساخت در زمان خود همه از اولین‌ها بودند. همایش افق نو، جشنواره سینمایی مردمی عمار، مستندهای کم‌نظیری مانند خنجر و شقایق و تولیدات راهبردی‌ای مانند بشارت منجی از جمله برنامه‌هایی بود که با ذهن خلاق و هوشیار او در رسانه جان گرفت. روایت او از حضرت عیسی (ع) در سریال بشارت منجی روایتی هنرمندانه و صادق از آن حضرت را به ما نشان داد که برگرفته از نص صریح قران است. اکنون که دستان این عزیزگرانمایه از دنیا کوتاه شده است، فعالیت­‌های ارزشمند او باقیات صالحاتی هستند که ان‌شاءالله با لطف و رضایت خداوند، موجب نجات و رستگاری او شوند و در این ماه خدا مهمان بهشتی خوان گسترده پیامبر اعظم (ص) باشند.

هوش وافر رسانه‌ای و نگاه جهانی در عین تعهد عمیق به مبانی انقلاب اسلامی از او سرداری بی‌همتا در جهاد رسانه‌ای ساخته بود؛ وی عدالت‌خواهی بود که از موضع انقلاب اسلامی محکم‌ترین مطالبه‌ها را از وضع موجود داشت، اما هنرش در آن بود که نقدهایش هیچ‌گاه با دشمنان این سرزمین مخرج مشترک پیدا نکرد و انصافاً از این نظرگاه باید نسل جدید جبهه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انقلاب اسلامی هنوز در محضر این معلم حکیم بیاموزند.

 اینجانب بار دیگر این ضایعه عظیم را به ملت هوشیار ایران و همه مسلمانان آزادیخواه جهان تسلیت عرض نموده و امید دارم که چراغی که او برایمان افروخته است همواره باهمت جوانان انقلابی و آزادیخواه جهان روشنی‌بخش راه استکبارستیزی و عدالت‌خواهی باشد.

محمدحسین ساعی

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهمتن تسلیت رئیس دانشگاه سوره در پی درگذشت مرحوم نادر طالب‌زاده

نظر خود را بنویسید