منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ به مناسبت گرامیداشت روز معلم، نشستی صمیمانه با حضور دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی، روز شنبه مورخ ۱٠ اردیبهشت‌ماه ۱۴٠۱ در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد.
در ابتدای نشست، یوسف خجیر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره به روند کلاس‌ها در دوران آموزش مجازی پاندمی کرونا اشاره کرد و به همین سبب، از همت و مدیریت کارشناسان و مدیران گروه‌های آموزشی و استادان در راستای ارتقاء سامانه جدید آموزشی در گذر از این دوران تشکر و قدردانی کرد. وی در ادامه، در خصوص عملکرد معاونت آموزشی گفت: در بخش آموزش تغییراتی اعمال شده و قرار است که برنامه‌های تازه‌ای نیز در این زمینه انجام شود و در این حوزه، از ایده همه همکاران استقبال به‌عمل می‌آید. همچنین یوسف خجیر به مسئله دیجیتالی کردن فرآیند آموزش اشاره و در همین راستا از کمک‌های شایان و مؤثر مهندس یزدانی و مهندس میثم یوسفی قدردانی کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه سوره به انتقال حوزه مالی، پژوهشی و دانشجویی به سامانه گلستان خبر داد و گفت: فرآیند دیجیتالی کردن سامانه، از پرونده‌های استادان و دانشجویان آغاز و سامانه مذکور به لحاظ داده‌های کمی و کیفی غنی شده است. وی عنوان کرد: مرحله بعد صحت‌سنجی اطلاعات بود که امکان ثبت‌نام مجازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، نمایش ریز نمرات، محاسبه پرداختی حق‌التدریس استادان و... تماماً به‌صورت غیرحضوری و همچنین ارسال مدرک با پست، از دی‌ماه برای دانش‌آموختگان دانشگاه سوره فراهم بوده و عملاً این سامانه ارتقاء یافته و به یک بانک اطلاعاتی با سازوکاری مشخص برای سبک کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل شده است.
خجیر اضافه کرد: مسئله ساختارمند کردن ثبت هیأت علمی‌های جدید و فرآیند جذب، ترفیع، تبدیل وضعیت و ارتقاء استادان، ارتقاء رشته‌ها، ثبت پایان‌نامه و دروس همزمان با پرداختی، رشد جذب دانشجو و درواقع برنامه‌ریزی در جهت برندسازی دانشگاه و توسعه تحصیلات تکمیلی؛ از چشم‌اندازهای بخش معاونت آموزش تا پایان سال خواهد بود.
سیدایرج زارع، معاون اداری و مالی دانشگاه سوره در ادامه این نشست گفت: با توجه به این‌که حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه سوره در سال گذشته کمتر از دانشگاه‌های دولتی بود. با افزایش حقوق در سال جاری، گام مهمی در این حوزه برداشته شد. وی همچنین در پایان اشاره کرد، ما همواره تلاش کردیم  پرداخت حق‌الزحمه استادان مدعو نهایتاً یک ماه پس از خاتمه کار آنان انجام شود که ثبات در این موضوع در چند سال اخیر، حرکت مثبتی برای دانشگاه محسوب می‌شود.
سپس، دکتر زکیه سادات طباطبائی، معاون پژوهشی دانشگاه سوره به تغییرات پژوهشی و سامانه‌های جدید و همچنین دسترسی استادان به نشریات الکترونیک کتابخانه و تولد ۶ نشریه علمی در دانشکده‌ها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد همکاران هیأت علمی بتوانند از ظرفیت‌های پژوهشی پیش رو به درستی استفاده کنند تا به‌موقع بتوانند از ارتقاء لازم بهره‌مند شوند. 
در این بخش گفت‌وگویی میان استادان و رئیس دانشگاه سوره نیز رقم خورد که طی آن به مشکلات و دغدغه‌های این چهره‌های علمی پرداخته شد.
در انتهای جلسه، دکتر جوادی معاون جدید دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پیرامون ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی در دانشگاه سوره به عنوان دانشگاهی هدف‌محور اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با کمک استادان و دانشجویان بتوانند در این راستا گام‌های مهمی بردارند. 
گفتنی‌ست، این نشست صمیمی هم‌زمان با اذان مغرب و ضیافت افطار به پایان رسید.


 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبرپایی ضیافت افطار در دانشگاه سوره به مناسبت گرامیداشت روز معلم

نظر خود را بنویسید