منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

روابط عمومی دانشگاه سوره_ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در خصوص رشته جدیدی که به‌تازگی راه‌اندازی شده گفت: دانشگاه سوره همسو با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در حوزه­‌های هنری این دغدغه را داشت که از لحاظ فناوری و دیجیتال در رشته هنر نیز اقدام شایانی انجام دهد. درواقع یکی از رشته‌های پرطرفدار و نیازمند بازار کار رشته «جلوه­‌های ویژه بصری» بود. از دو سال گذشته تابه‌حال ایجاد این رشته در دانشگاه سوره از دغدغه‌­های مهمی بود که به لحاظ سازمانی و اداری در وزارت علوم با چالش‌­هایی همراه بود که امسال مجوز «جلوه­‌های ویژه بصری» برای اولین بار در ایران اخذ شد.

 

یوسف خجیر ضمن اشاره به اینکه رشته «جلوه‌­های ویژه بصری» زیرمجموعه رشته­‌های حوزه تصویرسازی، تصویر متحرک، ارتباطات تصویری، عکاسی، انیمیشن و نقاشی قرار می‌گیرد اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه سوره اولین دانشگاه در ایران بوده که این رشته را ارائه می­‌کند، ما به دنبال اضافه کردن رشته­‌های شناور به این دانشگاه در سال آینده هستیم که رشته­‌ای مانند سینما و حوزه­‌های پیرامون آن بتوانند در «جلوه‌­های ویژه بصری» شرکت کنند.

 

استادیار علوم ارتباطات دانشگاه سوره در اشاره به شرایط جذب دانشجویان این رشته بیان کرد: در این رشته 15 دانشجو اخذ می­‌شوند که درواقع دانشجویان رشته­‌هایی مانند انیمیشن، ارتباطات تصویری و... خواهند بود. البته دراین‌بین 2 دانشجو به‌عنوان دانشجوی ممتاز در این رشته شرکت می­‌کنند که این دو دانشجوی ممتاز نیز از دانشکده هنر دانشگاه سوره بوده و درصورتی‌که تکمیل نشود از سایر دانشگاه‌­ها اخذ خواهند شد.

 

خجیر همچنین افزود: دانشگاه سوره سعی می­‌کند درزمینه حرفه‌­ای، تکنیکال، نظری و پژوهشی الگوی خیلی خوبی را برای سایر دانشگاه­‌ها در این رشته پایه‌گذاری کند. همچنین این رشته مصاحبه علمی نداشته که در این خصوص باید گفت مصاحبه­‌های علمی در مقطع ارشد فقط برای دانشگاه­‌های دولتی صورت می­‌گیرد. لازم به ذکر است از مهرماه 1401 اولین سری دانشجوهای این رشته وارد دانشگاه شده و دانشجویان می‌­توانند بعد از انتخاب رشته از شهریورماه نتایج نهایی را دریافت کنند.

 

خجیر در پایان خاطرنشان کرد: سازمان سنجش به دلیل برپایی این رشته برای اولین بار در ایران، هنوز رشته­‌های شناور را انتخاب نکرده و درواقع فرصت کافی برای آن وجود نداشت. برای همین شناور بودن این رشته برای مجموعه‌­های کد رشته «1357» یا رشته­‌های مرتبط در سال آینده فعال خواهد شد. البته سوره کماکان به دنبال این بوده که رشته تهیه‌کنندگی انیمیشن را نیز برای اولین بار پایه‌گذاری کند که در این راستا با وزارت علوم گفت‌وگو و جلساتی صورت گرفته است. همچنین در رشته کارشناسی ارشد روابط‌عمومی به دنبال اضافه کردن گرایش رسانه­‌های اجتماعی و دکترای مدیریت رسانه و در دانشکده هنر نیز در رشته هنر اسلامی، کتابت و نگارگری با گرایش سفال و سرامیک برای سال 1401 هستیم.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهراه اندازی «جلوه‌های ویژه بصری» برای اولین بار در ایران

نظر خود را بنویسید