منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره اردوی سه روزه دانشجویان سوره که در روستای بکندی از توابع شهرستان کوهین استان قزوین برگزار شد با ره‌آوردی از امید و امیدواری برای خدمت بیشتر به مناطق محروم عصر روز سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ به‌پایان رسید.

این اردوی جهادی با همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره انجام شد و دانشجویان فعال در آن عمدتا متولدین «دهه‌هشتادی» دانشگاه سوره بودند.

ثنا کاظمی دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه سوره در خصوص پروسه زیباسازی مدرسه شهید معصوم‌خانی گفت: روند رنگ‌آمیزی چنین پروژه‌ای معمولا به ۱۰ روز زمان نیاز داشت تا طرح و رنگ آمیزی‌ها تکمیل شود ولی ما تمام تلاش و سعی‌مان را کردیم که ۳ روزه کار تکمیل شود؛ قطعا و یقینا دست یاری خدا بالای سرمان بود و به تلاش‌مان برکت داد تا در کوتاه‌ترین زمان آن را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به احساس خوبی که همه اعضای گروه در طی این کار خداپسندانه داشتند افزود: ما بزرگ‌ترین هدیه و دستمزد تلاش خود را زمانی گرفتیم که لبخندهای شادی و رضایت دختر بچه‌هایی مثل انسیه و فاطمه کوچولو و پسر بچه‌ها را می‌دیدیم.

این دانشجوی نقاشی دانشگاه سوره در ادامه گفت: ما دیدیم که چقدر پسر بچه‌ها تلاش کردند تا از بالای دیوارهای مدرسه بالا آمده تا نقاشی‌ها را زودتر از بقیه همکلاسی‌های‌شان ببینند.

گفتنی است در این مدرسه ابتدایی که متعلق به دانش آموزان دختر و پسر است، سعی شده از طرح‌ها و نقاشی‌های مرتبط با هر دو  گروه دخترانه و پسرانه و با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش به دانش‌آموزان استفاده شود.

دیوارهای مدرسه شهید معصوم‌خانی به متراژ ۳۵۰ متر با هنرمندی دانشجویان رشته نقاشی و گرافیک دانشگاه سوره انجام گرفت.

سرگروه این اردوی جهادی درباره نحوه اجرای نقاشی‌های دیواری مدرسه شهید معصوم‌خانی گفت: جا دارد که یک  تشکر و خسته نباشید جانانه به همکاران و همکلاسی‌های خودم که خالصانه کار کردند گفته و اسامی این جوانان با اراده را نام ببرم:

آترین جام جمی

یاسمین جام جمی

هلیا جمشیده

مهزاد حمدیان

مدیسا شفیعی

ژوان بقائیان

تلما اصحابی

ثنا کاظمی به ضرورت فرهنگ‌سازی در طراحی دیوارهای مدرسه اشاره کرد و افزود: در این طراحی‌ها سعی کردیم با استفاده از عناصر و نمادهایی نظیر کتاب و قلم و مانند اینها فرهنگ کتابخوانی و دانش‌آموزی به معنای خاص کلمه را در هنرمان متجلی کنیم. امیدواریم دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جدید وارد مدرسه می‌شوند نظرشان جلب شده و انگیزه درس‌‌خواندن در آنها در فضایی شاد و جذاب مهیا شود.

نماینده دانشجویان اردوی جهادی دانشگاه سوره در پایان اظهار داشت: امید است که این بنده حقیر باز هم بتوانم در کنار این دوستان بامحبت همکاری کنم و خدا مرا لایق بداند بازهم در این اردوهای خیریه فعالیت داشته باشم.

گفتنی است در این اردو یک درخت با طرح متفاوت کشیده شد که دانشجویان هنرمند و جهادی اسم آن را  «درخت امید به زندگی» گذاشتند. قرار شد در اردوهای بعدی این تیم با عنوان «تیم امید»، اردوها را  دنبال کنند.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاردوی جهادی دانشجویان دانشگاه سوره با توشه‌ای از امید به‌پایان رسید

نظر خود را بنویسید