منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

هم‌زمان با روز قزوین و طی مراسمی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی دکتر «باقر ساروخانی» پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، دکتر علی رجب‌پور، رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین دکتر ساروخانی را چهره‌ای دانشمند در حوزه علوم اجتماعی و ارتباطات ایران برشمرد و اظهار داشت: تجربه و دانش علمی این استاد بزرگ می‌تواند الگوی کاملی برای نسل جوان محسوب شود.

او با اشاره به فعالیت‌های استاد ساروخانی در دانشگاه‌های مختلف کشور گفت: این استاد بزرگ علم جامعه‌شناسی و ارتباطات ایران سال‌های طولانی عمر خود را وقف تحقیق، پژوهش و آموزش در دانشگاه‌های سراسر کشور کرده و در این مدت علاوه بر تربیت نخبگان، اندیشمندان و پژوهشگران آثار متعددی در قالب کتاب و مقالات علمی از وی منتشرشده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین یادآور شد: دکتر ساروخانی در حال حاضر با دانشگاه سوره و حوزه هنری ارتباط کاری مستقیم دارد و از بانیان تأسیس مجتمع فرهیختگان استان قزوین هستند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، آئین تجلیل از دکتر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران و از مفاخر علمی کشور در جریان برگزاری همایش «پیشرفت و تمدن؛ دانشگاه جامعه‌گرا» انجام شد. در این مراسم این استاد برجسته با اشاره به نقش انسان در تولید توسعه گفت: انسان، ‌محور و مدار اصلی توسعه است و از این نظر ایران سرزمینی نخبه پرور و جامعه‌ای هوشیار به شمار می‌رود که این مسئله همواره و در طول تاریخ بارها به اثبات رسیده است.

دکتر ساروخانی بابیان اینکه توسعه بدون نخبگان میسر نخواهد بود اظهار داشت: نخبگان در پرتو سه عنصر انسان، افراد و جامعه شکل می‌گیرند و به همین جهت انسان نباید از شکست بترسد بلکه هنگام مواجه با هر شکستی می‌تواند با دستانش راه‌های پیشرفت خود را هموار کند.

این استاد برجسته علم جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران، نقش جوانان در پیشبرد دانش و معرفت را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: جوانان بدانند هرگز زحمات آن‌ها در این سرزمین از بین نمی‌رود و همواره زحمات و فداکاری‌هایشان پاس داشته می‌شود.

او تأکید کرد: انسان نباید تصور کند که راه پیشرفت آسان است بلکه به‌طور حتم در این راه با مشکلات و سختی‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود و در این هنگام است که با تبدیل مشکلات به فرصت‌ها، ضمن پایداری و ثبات، از هر شکست پلی برای رسیدن به پیروزی می‌سازد.

دکتر ساروخانی در ادامه به نقش جامعه برای رسیدن به موفقیت اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه باید انسان را بسازد و کارگاه انسان‌سازی در وهله نخست خانواده و به‌خصوص مادران هستند، سپس معلم، مدرسه، اساتید، دانشگاه‌ها و رسانه‌های جمعی در این مسیر نقش دارند. به همین دلیل انسان‌هایی که در پرتو دانش، آموزش‌دیده‌اند ابتدا از خانواده ساخته شدند.

این استاد برجسته دانشگاه در خاتمه یادآور شد: فرهیختگی و نخبگی در انسان‌های توانا از جامعه‌ای بینا، سپاسگزار و وفادار شکل می‌گیرد درنتیجه جامعه باید بستر فیزیکی و ذهنی تولید، افزایش و توزیع نخبگان را فراهم کند.

گفتنی اینکه مراسم تجلیل از دکتر باقر ساروخانی پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران روز سه‌شنبه 8 شهریور با حضور دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاز پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران تجلیل شد

نظر خود را بنویسید