منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست تخصصی «چیستی صنایع‌دستی در ایران و جهان» با همکاری مشترک دانشگاه سوره و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره طی همکاری مشترک دانشگاه سوره و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشست تخصصی «چیستی صنایع‌دستی در ایران و جهان» برگزار می‌شود.

 در باب صنایع‌دستی تاکنون تعریفی که به‌طور فلسفی، فنی و تخصصی دربرگیرندۀ ماهیت و چیستی آن باشد ارائه نشده است و باتوجه به گسترش روزافزون محصولات صنایع‌دستی، این نیاز هر روز بیشتر احساس می‌شود. لذا با هدف برداشتن گامی نو و البته اصولی به‌منظور تلاش در راستای دستیابی به تعریفی مناسب و جهان‌شمول از صنایع‌دستی و به‌تبع آن، ایجاد زمینه­‌ای برای تفکر بیشتر در این عرصه و همچنین تبیین تفاوت­‌های موجود میان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، نشست «چیستی صنایع‌دستی در ایران و جهان» از طریق دریافت جُستار (یادداشت­‌های تخصصی) برگزار می‌شود.

راهنمای نگارش

* در یادداشت‌های تخصصی ارسالی، رعایت قواعد مقالات علمی- پژوهشی ضروری نیست تا امکان استفاده از تجربیات صنعتگران، استادکاران عملی و علاقه­‌مندان غیر آکادمیک نیز فراهم باشد.

* یادداشت باید مستقیماً به ایده‌ای بپردازد که تعریف را در پی دارد و از اطاله کلام بپرهیزد.

* نویسنده در انتخاب دیدگاه توصیفی و تبیینی آزاد است به شرطی که استقلال صنایع‌دستی نسبت به هنر و صنایع دیگر حفظ شود. اشاره به تعریف صنایع‌دستی در دیگر کشورها بلامانع است.

* یادداشت ارسالی حداکثر 3000 کلمه و حداقل 1500 کلمه باشد و در قالب فایل Word 2007 با قلم B Nazanin و در اندازۀ 14 بافاصله سطور 15/1 تنظیم شود.

* حتماً در بخش موضوع (subject) ایمیل به فارسی قید شود: مربوط به نشست چیستی صنایع‌دستی، در غیر این صورت یادداشت مورد داوری قرار نخواهد گرفت.

نشانی الکترونیکی: chisticrafts@yahoo.com  

آخرین مهلت ارسال یادداشت‌ها: 1401/09/30

زمان برگزاری: نیمه اول دی‌ماه 1401

یادداشت­‌های برگزیده در کتاب جُستاری در چیستی صنایع‌دستی منتشر شده و مؤلفان یادداشت‌های برگزیده در نشست تخصصی مرتبط به سخنرانی خواهند پرداخت.

این نشست تخصصی به‌عنوان زمینه ­سنجی و ایجاد زیرساخت فکری به‌منظور برآورد آمادگی تحقیقی برای برگزاری همایشی علمی در آینده نزدیک است.  

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست تخصصی «چیستی صنایع‌دستی در ایران و جهان»

نظر خود را بنویسید