منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مراسم یادبود مرحوم دکتر عبدالکریم عطارزاده با حضور اعضای خانواده، بستگان آن مرحوم، دانشجویان، استادان و همکاران ایشان در دانشگاه سوره برگزار شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره دکتر ساعی ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم، دانشجویان، استادان و مهمانانی که در این مجلس حضور داشتند، گفت: هیچ‌کدام از ما هنوز این اتفاق شوک‌آور را باور نکردیم. وی افزود: آخرین باری که در بیمارستان به دیدارشان رفتیم نیز، نگران حال دانشجویان و وضعیت درسی‌شان بودند. دکتر عطارزاده با جدیت، نظم و پیگیری که داشتند دیگران را نیز با خود همراه می‌کردند و در هر زمینه‌ای پیشرو بودند. رئیس دانشگاه سوره در ادامه گفت: هرکجای این دانشگاه را که مشاهده می‌کنیم، در خشت خشت این دانشگاه، نام دکتر عطارزاده را می‌بینیم. مطمئناً ایشان علاقه‌ای بسیار زیاد نسبت به دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه داشتند. امیدواریم دانشجویان، استادان و همکاران عزیز راه این استاد فقید را ادامه دهند.

 

 

 

دکتر کریمیان استاد راهنمای مرحوم دکتر عطارزاده در مقطع دکتری نیز در این جمع حضور داشت. وی با ابراز تأسف و اندوه این اتفاق را باورکردنی نمی‌دانست و اظهار داشت: جامعه علمی ایران امروز عزادار مردی فرهنگ دوست است که تمام عمر خود را برای علم، فرهنگ و دانشجویان خود گذاشت. معمولاً دوره دکتری را دوره صبوری می‌شناسند و مرحوم دکتر عطارزاده بیش از دیگران صبوری و جدیت در کارهایشان داشت.

وی از خاطرات نیکی که مرحوم عطارزاده به یادگار قرار داده مثال زد و اظهار داشت: خوشحالم که هرکس که درباره ایشان حرفی زد، از علم ایشان، ادب، صبوری و خوبی او صحبت کرد. جنت جایشان باد .

 

 

دکتر خجیر معاون آموزشی دانشگاه نیز در سخنانی گفت: هر جامعه‌ای سرمایه‌هایی برای خود دارد و قوی‌ترین سرمایه‌های یک جامعه سرمایه‌های علمی آن است. دکتر عطارزاده مترادف نظام آموزشی دانشگاه سوره است. زحمات امثال ایشان بود که سوره را از یک موسسه آموزشی به یک دانشگاه بزرگ تبدیل کرد.

معاون آموزشی دانشگاه سوره ضمن ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم گفت: جایگاهی که امروز منِ خجیر بر آن ایستاده‌ام حقیقتا بر روی زحمات ایشان استوار است. فقدان ایشان به همان اندازه که برای خانواده سخت است برای من و همه همکاران ایشان بسیار سخت است.‌ راهشان پر رهرو باد.  

 

 

خانم شکوفه ماسوری عضو هیأت علمی دانشگاه نیز در سخنانی برخی از ویژگی‌های آن مرحوم را این‌گونه ستود: امروز مردی در سوره به سفر ابدی رفته که مدیریت آموزشی دانشگاه سوره مدیون اوست. مرحوم دکتر عطارزاده نخستین شورای آموزشی و نخستین شورای تحصیلات‌تکمیلی را بنا نهاد.‌ نخستین‌ها همواره مسیر آزمون‌وخطا را طی می‌کنند و اگر این نخستین‌ها نبود دانشگاه سوره و سپهرش نبود و ایشان سپهر سوره را به ما واگذاشتند. برایشان شادی بی‌بدیل در جهان دیگر آرزومندم و این غم بر همه ما تسلیت باد.

 

 

دکتر یاوری از استادان برجسته گروه صنایع‌دستی نیز گفت: من هرگز به تصورم نمی‌آمد که یک روز بدون دکتر عطارزاده و در چنین مجلسی صحبت کنم. هرگز روزهای همکاری با دکتر را فراموش نمی‌کنم. ایشان همواره می‌خواستند که رنسانسی در وضعیت علمی دانشگاه سوره پدید آورد و دنبال بهترین‌ها بودند.

این استاد پیشکسوت دانشگاه از صمیمیتی که میان او و دکتر عطارزاده بود یادکرد و افزود: آن مرحوم همیشه نخستین کسی بود که از مشکلات و نگرانی‌های من باخبر بود و برای هر مشکلی راهی می‌یافت. ایشان با تمام وجود برای تعالی دانشگاه سوره فعالیت می‌کرد و این نشانه تقوای علمی او و نشانه این بود که در زندگی در خدمت ائمه اطهار بوده است. وی در پایان سخنانش بار دیگر ابراز تأسف کرد و گفت: مرحوم دکتر عطارزاده تمام عمرش را صرف دانشگاه سوره کرد و هیچ‌چیز را برای خود نخواست.

 

 

دکتر مهران هوشیار مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه با اشاره به همکاری نزدیک خود با مرحوم دکتر عطارزاده از جدیت وی در انجام کارها یادکرد و گفت: این اتفاق همچنان باورنکردنی است و مطمئناً یاد و خاطره آن مرحوم در یادها باقی می‌ماند. هوشیار با اشاره به اینکه در طول دوران خدمت من در سوره، بیشترین همکاری علمی من  با ایشان بود اظهار داشت: در این دوران از مرحوم دکتر عطارزاده جز جدیت، نظم، تلاش و پیگیری ندیدم. همچنان اثرات علمی مرحوم دکتر عطارزاده و راهی که در زمینه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه سوره بنا کردند باقی می‌ماند .

 

 

در ادامه آیین بزرگداشت مرحوم عطارزاده از آخرین کتاب ایشان با حضور رئیس دانشگاه، مسئولین و اعضای خانواده مرحوم دکتر عطارزاده رونمایی شد.

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهمراسم یادبود مرحوم دکتر عطارزاده در دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید