منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت هفته پژوهش نشست حضوری «آموزش کاربردی Expert choice» با حضور دکتر"نجمه دشتکی" به همت معاونت پژوهشی دانشگاه سوره و با همکاری دانشکده معماری و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره به نقل از معاونت پژوهشی نشست حضوری «آموزش کاربردی Expert choice» با حضور دکتر"نجمه دشتکی" به همت معاونت پژوهشی دانشگاه سوره روز دوشنبه 21 آذرماه  1401 از ساعت 10:30 تا 12:00 برگزار شد.

 

 

در این نشست تخصصی دکتر نجمه دشتکی، سرپرست دانشکده معماری و شهرسازی ضمن ارائه مقدماتی اذعان کرد: فرآیند تحلیل سلسله‌مراتبی (AHP) روشی است منعطف برای تصمیم‌گیری در شرایطی که معیارهای تصمیم‌گیری متضاد، انتخاب بین گزینه‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد. سادگی، انعطاف‌پذیری، به‌کارگیری معیارهای مختلف به‌طور همزمان و نیز قابلیت بررسی سازگاری در قضاوت‌ها می‌تواند در بررسی موضوعات مربوط به شهرسازی و معماری کاربرد مطلوبی داشته باشد.

وی در توضیحات تکمیلی روش سلسله‌مراتبی خاطرنشان کرد:  ارزیابی چند معیاره، کاربردهای متعددی در علوم مختلف داشته است که در این سمینار، کاربرد این روش در رشته شهرسازی و معماری، ابتدا مطرح شد. انتخاب بهترین سایت معماری در میان گزینه‌های مختلف، اولویت‌بندی بین معیارها و زیرمعیارهای طراحی و برنامه‌ریزی و... ازجمله کاربردهای این روش است.

نرم‌افزار تخصصی این روش نرم‌افزار Expert Choice است که در این سمینار، این نرم‌افزار به همراه فرآیند خروجی گرفتن از آن، آموزش داده شد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبرگزاری نشست «آموزش کاربردی Expert choice» در دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید