منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اولین نشست از سلسله نشست‌های جمع‌خوانی کتاب در حوزه شهر و شهرسازی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشکده معماری و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره اولین نشست از سلسله نشست‌های جمع‌خوانی کتاب در حوزه شهر و شهرسازی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشکده معماری و شهرسازی، سه‌شنبه 13دی‌ماه 1401 در سالن اجتماعات این دانشکده با استقبال دانشجویان و استادان برگزار شد.

ابتدا در ساعت 15:30، مستند «میدان بی حصار» که به تاریخ تحولات اجتماعی و کالبدی میدان توپخانه تهران می‌پردازد، اکران شد و پس‌ازآن گفتگو حول بررسی کتاب «در محضر توپخانه؛ خودشهرنگاری در مطالعه فضاهای شهری» اثر دکتر محمد نظرپور مدرس دانشگاه سوره، بین دانشجویان و استادان مهمان شکل گرفت.

نویسنده کتاب به‌عنوان مهمان نشست به ارائه محتوای کتاب و تشریح روش خودمردم‌نگاری در حوزه مطالعات شهری پرداخت. در ادامه محمد همتی و نگین شاه‌آبادی، دبیران نشست و از دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه سوره هر یک، از زاویه دید خود مضمون کتاب را تشریح و از استادان و دانشجویان حاضر به تبادل‌نظر و طرح ایده‌های متفاوت پیرامون محتوای کتاب دعوت کردند.

پس‌ازآن دکتر نجمه دشتکی، سرپرست دانشکده معماری و شهرسازی و مدیر گروه شهرسازی دانشگاه سوره، دکتر محسن زارع جدی و مهندس منصور زند از استادان گروه شهرسازی هرکدام بخش‌هایی از کتاب را موردبررسی قرار دادند. در انتهای جلسه نیز بحث‌ها و پرسش و پاسخ‌های مختلف بین دانشجویان حاضر و استادان شکل گرفت که به غنای جلسه کمک کرد.

گفتنی است نشست دوم درباره کتاب «چگونه در شهر زندگی کنیم» در روز سه‌شنبه 2 اسفندماه، ساعت 16، حول موضوع زندگی در شهر و رویارویی با پدیده‌های شهری در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهجمع‌خوانی کتاب در محضر توپخانه

نظر خود را بنویسید