منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

گروهی از تشکل‌های مختلف هنری، علمی و دانشگاهی از کشور سوریه و فلسطین از دانشگاه سوره بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره گروهی از هنرمندان و افراد علمی و فرهنگی از کشورهای سوریه و فلسطین در جلسه‌ای با حضور رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه سوره به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و از این دانشگاه و امکانات و فضاهای آن بازدید کردند.

این جلسه ابتدا با معرفی دانشگاه سوره توسط رئیس دانشگاه آغاز شد. دکتر محمدحسین ساعی پس‌ازآن به بیان اهداف و خط‌مشی‌های کلی دانشگاه سوره پرداخت. وی بابیان اینکه بسیاری از هنرمندان مطرح، موفق و نخبه کشور از دانشگاه سوره فارغ‌التحصیل شده‌اند افزود: تعهد ما تربیت دانشجوی دغدغه‌مند و متعهد است و در این زمینه آمادگی کامل برای همکاری متقابل را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی کشور سوریه و فلسطین داریم.

سپس در این جلسه برای آشنایی میهمانان با دانشگاه، کلیپ و مجموعه اسلایدهایی پخش شد و میهمانان حاضر در جلسه با فعالیت‌ها و بخش‌های دانشگاه، اقدامات انجام شده، آثار دانشجویان و قابلیت‌های دانشگاه سوره آشنا شدند.

 

 

میهمانان این جلسه «ریم قبطان» رئیس مرکز الخط العربی سوریه، «قسان غانم» هنرمند و نایب رییس اتحادیه هنرمندان تجسمی سوریه، «عبدالمعطی ابوزید» هنرمند و رییس اتحادیه هنرمندان تجسمی فلسطین و دکتر «خلف المفتاح» مدیرعامل موسسه بین‌المللی قدس در سوریه بودند و پس از شنیدن فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه سوره به وجود زمینه‌های مشترک و همکاری‌های متقابل اشاره کردند. برخی از این زمینه‌ها شامل فرهنگ مقاومت، زمینه‌های فرهنگی مشترک بین دوملت و نقش مهم مقاومت در فرهنگ و هنر دو ملت و ... می‌شود.

در بخش دیگری از این جلسه، معاون آموزشی، معاون پژوهشی و رئیس دانشکده هنر، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی هریک به معرفی حوزه خود پرداخته و آمادگی دانشگاه را برای انجام همکاری‌های مشترک علمی و بین دانشگاهی اعلام کردند. در این جلسه طرفین بر زمینه‌های مشترک و ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های متقابل مانند همکاری‌های علمی دربخش نشریات علمی، تبادل دانشجو، برگزاری رویدادهای هنری و...  تاکید کردند.

در انتهای این جلسه نیز میهمانان از فضای دانشکده هنر، پلاتوها، کارگاه‌ها و ... بازدید کردند.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبازدید هنرمندان کشورهای سوریه و فلسطین از دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید