منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کارگردان مستند «برزخی‌ها» می‌گوید با دیدن تماشاگران انبوه فیلمش در شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» به آرزویش درباره این مستند و روایت بخشی از تاریخ سینمای ایران رسیده است.    

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره مستند «برزخی‌ها» به کارگردانی عارف افشار شنبه ۲۰ اسفندماه در سالن سینمای دانشگاه سوره نمایش داده شد و پس‌ازآن جلسه نقد و بررسی مستند با حضور عارف افشار کارگردان اثر، دکتر رامتین شهبازی منتقد و مدرس و دکتر امیررضا نوری پرتو در سالن سینما برگزار شد.

در شروع این جلسه دکتر رامتین شهبازی گفت: بعدازانقلاب به تاریخ سینمای ایران زیاد پرداخته نشده که در مستند برزخی‌ها به یک بخش‌هایی از آن تاریخ اشاره دارد.

عارف افشار در خصوص علاقه‌مندی به هنر سینما و ساخت مستند گفت: هدف من از ساخت مستند به سنین نوجوانی‌ام برمی‌گردد. من به‌واسطه علاقه پدرم به ستاره‌های سینمای قبل از انقلاب به این هنر علاقه‌مند شدم. وی ادامه داد: تولید کار ۱۶ ماه طول کشید زیرا از تولید تا پایان کار، من منتظر آقای مطلبی بودم چون در زمان ساخت این مستند خارج از ایران بودن و بعد از یک سال به ایران برگشتند و به‌سختی توانستم اعتمادشان را جلب کرده و یک قرار در منزل شخصی‌شان بگذارم و همان روز من تمام تجهیزات را یک‌روزه اجاره کرده و با اجازه خودشان همان روز تصویر او را گرفتیم و دیدار و صمیمت تنها در یک جلسه اتفاق افتاد.

دکتر نوری پرتو در مورد مستند برزخی‌ها گفت: این مستند در نقد سانسور و ممنوع الکار کردن است و این مستند یک سند بسیار خوب تاریخی از یک برهه از زمان است.

در آخر عارف افشار در خصوص انتخاب سوژه خود گفت: علاقه شخصی من را به سمت ساخت این مستند کشاند و این مستند من را به یکی از آرزوهای زندگی‌ام رساند، شب اکران مستند من در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت وقتی در پردیس ملت به سمت سالن یک رفتم دیدم که برای دیدن مستند من صف طولانی و طویلی از مردم تشکیل‌شده بود.  برای من این اتفاق بزرگی بود که منتقدان در کنار مردم این مستند را ببینند.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره«برزخی‌ها»، روایتی از مظلومیت بعضی ستارگان سینماست

نظر خود را بنویسید