منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

آموزگار انسانیت، نقاشِ مبرز و هنرمند متعهد، استاد احمد خلیلی فرد آسمانی شد.

فقدان سوزناک آموزگار انسانیت، نقاشِ مبرز و هنرمند متعهد، استاد احمد خلیلی فرد؛ که عمر پربرکت خود را با عشق و هنر در هم آمیخت تا با دل‌وجان خود در عرصه هنر نقاشی، همگان را به تماشا بنشاند را به خانواده گرامی آن مرحوم، جامعه هنرمندان تجسمی و خانواده بزرگ دانشگاه سوره تسلیت می‌گوییم.

 

استاد خلیلی فرد با قریب به سی سال تدریس در دانشگاه، سابقه مدیریت گروه نقاشی دانشگاه، و راهنمایی بیش از 100 پایان‌نامه کارشناسی و پایان‌نامه عملی ارشد نقاشی در طی قریب به 30سال تدریس دانشگاهی، برنده دو دیپلم افتخار و مدال برنز از ترمینال فرانسه"پاریس"۲۰۰۲ برج لادوفانس و ده‌ها افتخار ارزشمند دیگر است.

این هنرمند گران‌قدر عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران و همچنین موسسه توسعه هنرهای تجسمی بود. وی طراحی و ساخت و نصب تندیس میدانی "کوه‌نورد"، طراحی و ساخت و نصب تندیس شیخ شهاب‌الدین سهروردی، چندین نقاشی دیواری در سطح شهر تهران و همچنین نقاشی باشکوه ظهر عاشورا که در ایستگاه مترو شادمان نصب شده است را در کارنامه هنری خود دارد.

از دیگر افتخارات مرحوم استاد احمد خلیلی فرد می‌توان به برگزاری کارگاه‌های متعددی مانند کارگاه در کشور لبنان "بیروت"، برپایی کارگاه آموزشی در کشور ایتالیا "کارناوازه"، برپایی کارگاه در آفریقا "تونس". داوری جشنواره‌های هنری و... اشاره کرد. استاد احمد خلیلی فرد کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و نشان درجه‌یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت و همواره دانشجویان خود را به هنرآموزی و علم‌آموزی تشویق و راهنمایی می‌کرد.

اگرچه ایشان در میان ما نیستند اما یاد و خاطره و ایشان همواره در دل‌ها و کارنامه دانشگاه سوره باقی خواهد ماند.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاستاد احمد خلیلی‌فرد آسمانی شد

نظر خود را بنویسید