منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 

نمایشگاه پوسترهای سفارشی دکتر عبدالحسینی که حاصل آثار بیست ساله هنرمندان مطرح و سرشناس حوزه طراحی و گرافیک است از 3 تا 13 خرداد در نگارخانه آیه دانشگاه سوره برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر زهرا عسلی مدیر گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه سوره با بیان این مطلب گفت: مجموعه پوسترهای سفارشی دکتر عبدالحسینی برای موضوعات مختلفی از جمله جشنواره‌های فجر، هنرهای عاشورایی، جشنواره امام رضا، بیداری اسلامی و غیره که در سطح ملی و بین المللی برگزار شدند به هنرمندان مطرح و سرشناس حوزه طراحی گرافیک سفارش داده شده است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل مجموعه آثار بسیار خوبی از برترین طراحان گرافیک ایران است. به همین منظور و برای درک بهتر آثار، توضیحاتی در قالب پادکست صوتی با حضور آقای عبدالحسینی ضبط و برای هر کدام از پوسترها ارائه شده است. بازدیدکنندگان می تواند با اسکن بارکد QR هر اثر توضیحات جالب و آموزنده ای را درباره آن بشنوند.

این استاد گرافیک دانشگاه سوره در ادامه اظهار داشت: پیش از این به مناسبت هفته گرافیک تعدادی کارگاه آموزشی با توجه به نیاز و درخواست دانشجویان با موضوعاتی چون طراحی پوستر (استاد بابک صفری)، تایپوگرافی (استاد علی عسلی) و طراحی نشانه نوشته فارسی – لوگوتایپ- (استاد مهدی حاجی حسینی) برگزار شد. خروجی این کارگاه های آموزشی قرار است در ورکشاپ چاپ سیلک(استاد ثریا کلبادی نژاد) چاپ شده و دستاورد دانشجویان در چهار ورکشاپ یادشده به نمایش عموم گذاشته شود.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در بخش جنبی این نمایشگاه غرفه‌های عرضه آثار چاپ سیلک دانشجویی را برپا کنیم.

دکتر عسلی در ادامه به برگزاری نمایشگاه آثار پوستر هنرمند لهستانی پیتر یاووریک اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هماهنگی استاد بابک صفری در حوزه پوستر و دیزاین برگزار شد. این شروع بسیار خوبی بود تا بتوانیم در آینده شاهد برگزاری یک مجموعه مفصل از پوسترهای هنرمندان لهستانی در موزه هنرهای معاصر باشیم.

او در ادامه از برگزاری چند نشست تخصصی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این نشست‌ها در حوزه وب دیزاین و UI-UX با حضور مهندس قریشی و نشست هوش مصنوعی، هنر معاصر و چالش های آن با حضور چند تن از استادان است که در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

این استاد دانشگاه سوره، علاقه‌مندی و حضور پررنگ دانشجویان در تمام مراحل برگزاری و اجرای رویدادهای هفته گرافیک و تصویرسازی را ستودنی توصیف کرد و اظهار داشت: استقبال دانشجویان چشمگیر بود و بازخوردهای بسیار خوبی از علاقه‌مندی آنان به برگزاری چنین رویدادهایی دریافت شد. این علاقه و نشاط به حدی بود که خود دانشجویان پیش قدم شده و حتی کارهای اجرایی مانند رنگ آمیزی سالن نمایشگاه را برعهده گرفتند. در مورد کارگاه های آموزشی نیز دانشجویان تقاضای افزایش تعداد و ظرفیت ورک شاپ ها را داشتند و حتی پیشنهاد دادند برای موضوعاتی که در سرفصل های تخصصی قرار ندارند نیز کارگاه آموزشی برگزار شود.

دکتر عسلی با اشاره به اهداف برگزار چنین برنامه هایی تاکید کرد: هدف راهبردی از برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد پویایی موثر در دانشگاه و دانشکده ها است. وقتی دانشجویان آثار خوب را می بینند از آنها یاد می گیرند و الگوپذیری می کنند. یعنی علاوه بر تمرین از دیدن آثار خوب هم آموزش می گیرند.

او در ادامه از حمایت های مسئولان دانشگاه سوره قدردانی کرد و گفت: دانشگاه شرایط مطلوب را برای برگزاری این رویداد فراهم کرد و گالری آیه را برای نمایش آثار در اختیارمان گذاشت. در حال برنامه ریزی هستم که بتوانیم از این پس شاهد نمایش آثار ژوژمان دانشجویی با حضور استادان باشیم. در دنیا این امر بسیار مرسوم است و از همین طریق کیوریتورها، سرمایه گذاران، گالری داران و صاحبان مجموعه های هنری با افراد مستعد آشنا شده و از آنان حمایت می کنند.

عسلی در پایان یادآوری کرد: در مجموعه دانشگاه سوره این تلاش ها در حال انجام است. همه می کوشیم تا ارتباط دانشجویان با سفارش دهندگان و بازار کار برقرار شود. این امر به تقویت بعد کارآفرینی دانشگاه، ایجاد و افزایش تعاملات گسترده دانشجویان و هنرمندان کمک شایانی می کند و بی شک نتایج ارزشمندی به همراه دارد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنمایشگاه پوسترهای سفارشی دکتر عبدالحسینی در نگارخانه آیه برپا شد

نظر خود را بنویسید