منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

برای ارائه یک کنفرانس کامل و بدون نقص قطعاً پاورپوینت مناسبی نیز موردنیاز است؛ خصوصاً در مقطع دکتری که این حساسیت بیشتر نیز می‌شود. دکترمسعودی رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات و عضو هیأت علمی دانشگاه سوره در گفت‌و‌گو با «میز دانشجو» خبرگزاری فارس به توضیح چگونگی ارائه یک پاورپوینت مناسب برای دفاع در دوره دکتری می‌پردازد.

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره دکتر امید علی مسعودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت:‌ پاورپوینت به معنای نقطه قوت است، من همیشه به دانشجویان می‌گویم شما یک مقاله یا رساله سیصدصفحه‌ای می‌نویسید که نمی‌شود در یک جلسه ارائه داد، در تمام دنیا استاندارد دفاع پانزده دقیقه است.

وی افزود: شما بزرگ‌ترین مقاله دنیا را بنویسید و در یک جلسه بین‌المللی بخواهید ارائه کنید به شما پانزده دقیقه وقت می‌دهند، پنج دقیقه داوری می‌کنند و در پانزده دقیقه باید نکات مهم را بگویید نه اینکه در قالب یک فایل ورد بنویسد و توضیح دهید، باید آن‌قدر به رساله یا پایان‌نامه خود مسلط باشید که در حال قدم زدن توضیح دهید.

مسعودی ادامه داد: اول موضوع را توضیح دهید و مسئله خود را بیان کنید و بعدازآن  نکات مهم را قرار دهید و بقیه توضیحات رساله با خود فرد است و صرفاً از روی پاور پوینت خوانده نشود، پاور پوینت برای کسانی است که نشسته‌اند و برای نقطه تمرکز افراد است. مواردی که در ارائه بسیار اهمیت دارد اول موضوع است و پس‌ازآن به ترتیب مسئله تحقیق ، اهمیت، ضرورت و روش آن‌که باید در دو یا سه کلمه باشد.

وی افزود: در پاور پوینت نقطه قوت کجاست؟ چه‌کاری انجام دادی؟  تفاوت آن با کارهای دیگر چیست؟ چه نوآوری خلق کردی؟ دانشجو باید در پانزده دقیقه توضیحات خود را در باب این سؤالات ارائه دهد. ولی متأسفانه معمولاً دانشجویان از روی فایل ورد رساله می‌نویسند و این  غلط است؛ همچنین در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نباید پاورپوینت بیشتر از پنج اسلاید باشد و دانشجو باید سیصد صفحه چکیده را در پاورپوینت بیاورد.

رئیس دانشکده ارتباطات  سوره خاطرنشان کرد: دانشجو باید این آمادگی را داشته باشد تا بتواند ابهامات را رفع کند و با توضیحات خود داور‌ها را قانع کند. متأسفانه ما در دفاع دکتری شاهد هستیم که دانشجو  صحبت می‌کند و  داور‌ها اشکال می‌گیرند و در همین حال استاد راهنما توضیح می‌دهد و می‌گوید که تمام  مشکلات را  پذیرفتم و بعضاً هم ابهامات را برطرف نمی‌کند. همین مسئله باعث می‌شود تا علم در جامعه رشد نکند و نقاط ضعف کار برطرف نشود، درصورتی‌که خود دانشجو باید بتواند توضیح دهد تا داوران را قانع کند.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر مسعودی از راهکارهای ارائه یک پاورپوینت خوب برای دکتری می‌گوید

نظر خود را بنویسید