منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

جلسه آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه سوره با محوریت جهاد تبیین و بررسی انتخابات ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های آموزش ضمن خدمت ویژه کارکنان دانشگاه سوره با همکاری معاون اداری مالی و بسیج کارکنان دانشگاه سوره برگزار شد.

این نشست که به‌صورت آموزشی و تعاملی اجرا شد، به بررسی جایگاه خطیر ایران در جغرافیای جهانی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو، بررسی روش‌های مبارزه دشمن با نظام جمهوری اسلامی، بررسی و تحلیل نقاط ضعف و قوت، آماده‌سازی فکری جوانان و ایجاد انگیزه به آنان پرداخت.

دکتر کاظمی در ارتباط با نقش تبلیغی و تبیینی کارکنان دانشگاهی اظهار داشت: اکنون که این فرصت را دارید که درکنار جوانان و آینده‌سازان کشور باشید، سعی کنید در کنار رفاقت و همدلی با دانشجویان، به تمامی شبهات آنان پاسخ داده و نقطه ابهامی باقی نگذارید.

وی افزود: دشمن همواره درحال منفی سازی و سیاه نمایی دستاوردهای ایران اسلامی است و سعی دارد با از بین بردن انگیزه و امیدواری در جوانان به اهداف خود دست یابد.

دکتر  کاظمی به اهمیت انتخاب صحیح افراد صالح در انتخابات اشاره کرد و درخصوص نقش مسئولان در اداره کشور برای پیشرفت کشور‌ گفت: مسئولانی که قصد دارند از طریق انتخابات سکان اداره هر بخش از کشور را برعهده بگیرند باید در ابتدا مدل درستی برای انجام کار داشته باشند؛ پس از آن و در مرحله دوم داشتن توانایی اجرای صحیح آن مدل دارای اهمیت خواهد بود.

سخنران دیگر این جلسه دکتر محمد حسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره بود. او در سخنان خود اظهار داشت: هنگامی که در مواجهه با مشکلات یا برخی افراد روحمان کوچکتر و ضعیف می‌شود نیاز داریم به خداوند متصل شویم تا به وسیله آن روح‌ ما بزرگتر شود؛ وقتی که روح ما بزرگ و نورانی باشد زندگی‌ ما وسعت و برکت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به خطبه معروف حضرت زهرا (س)، طرز فکر شیعی را با حُب اهل‌بیت (ع) همراه دانست و گفت: دلبستگی شیعه به اهل بیت به گونه‌ای است که هنگامی‌که این دلبستگی در زندگی روزمره او جاری می‌شود، روزگار بهتری خواهند داشت.

ساعی با اشاره به برکات فراوان رویداد پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد: این دلبستگی به ائمه باعث می‌شود فرد در آن چند روز در فضایی قرار گیرد که گویی وارد بهشت شده است؛ در پیاده‌روی اربعین مردم با یکدیگر بسیار مهربان‌تر و همدل و همراه‌تر هستند و یکدلی و نوعدوستی حکمفرما است؛ درحالی که تحقق اصلی این احساس خوب در ظهور است و این چشمه کوچکی از آن زندگی است.

رئیس دانشگاه سوره تاکید کرد: وقتی در رفتار خود به سبک زندگی اسوه‌ها توجه می‌کنیم مسیر زندگی‌مان صحیح و مناسب‌تر ترسیم شده و به‌واسطه محبتی که به اهل بیت داریم می‌توانیم در مسیر درست قرار بگیریم.

دکتر ساعی یکدست بودن و همدل بودن کارکنان یک سازمان در ارتقای بهره‌وری را یک اصل مدیریتی عنوان کرد و افزود: درصورتی که پرسنل یک سازمان با یکدیگر هم‌ عقیده نباشند بازدهی و عملکرد آن خدشه‌دار شده و مشکلات بعدی نیز پس از آن حادث می‌شود. در مقابل اگر همان کارکنان در جریان‌ها و بحران‌های گوناگون نسبتا شبیه به هم رفتار کنند -حال با خلاقیت خودشان می‌شود تفاوت‌هایی را هم ایجاد کرد- می‌توان ماموریتی که بر عهده‌شان نهاده شده است را بهتر به عمل رساند.

ساعی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما باید تفاوت‌مان را با دیگر دانشگاه‌ها نمایان کنیم و اساسا دانشگاه سوره به همین منظور و مأموریت تاسیس شده است. بدین ترتیب چنین جلساتی که اذهان را به هم نزدیک می‌کند بسیار مفید خواهد بود. رئیس دانشگاه سوره برای برگزاری چنین جلسات موثر و کارآمدی از زحمت‌کشان بسیج کارکنان و معاونت اداری مالی دانشگاه قدردانی کرد وخواهان ادامه این جلسات همراه با تولید اثر و محتوای موثر شد .

در بخش بعدی جلسه جهاد تبیین دکتر  کاظمی در خصوص اهمیت بینش صحیح مردم در انتخابات، نقش رهبری و هدایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جایگاه سیاسی جمهوری اسلامی سخن گفت.

 

 

وی ضمن اشاره به اهمیت امیدواری و تاکید مقام معظم رهبری به ایجاد امید و انگیزه خصوصا در میان جوانان، مایه‌های امید و مهمترین ظرفیت‌های کشور را اینگونه برشمرد:

۱. نعمت مکتب کامل و جامع اسلام

۲. وجود رهبری مدیر، مدبر، حکیم، دلسوز، مردمی، با عمق تفکر و شخصیت جامع معنوی

۳.  مردمی مؤمن، بصیر و با استقامت

۴.  حضور حداکثری ملت در صحنه

۵. جوانان با روحیه انقلابی

۶.  ظرفیت فرهنگی و هویتی

 

وی در تعریف جهاد تبیین نیز اشاره کرد: جهاد تبیین یعنی تلاش فداکارانه و مخلصانه برای گسترش ارزش‌ها، انتشار افکار صحیح، بیان حقایق، گشودن گره‌های ذهنی و پاسخگویی به شبهات.

دکتر  کاظمی در پایان این نشست از  درایت، طرح ابتکاری و حمایت ریاست محترم دانشگاه و تمامی همکاران که برای اجرا شدن این برنامه کوشش کردند، قدردانی کرد.

گفتنی اینکه در پایان این جلسه کارکنان دانشگاه سوره در آزمون ضمن خدمت شرکت کردند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهآموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید