منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نخستین جلسه از کلاس دکتری در دانشکده هنر با حضور رئیس دانشگاه سوره و اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره دانشجویان جدیدالورود دکتری دانشکده هنر در نخستین جلسه دوره دکتری با دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه و برخی از استادان دانشکده هنر و هیأت رئیسه دانشگاه دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشتند.

 دکتر ساعی در این جلسه ضمن خوش‌آمد گویی به دانشجویان مقطع دکتری و ابراز خرسندی از این استقبال، آنان را به انجام پژوهش و تحقیق و ارائه مقاله‌های کارآمد و کاربردی دعوت کرد. وی به جدیت و کوشش دانشجو در دوره دکترا تأکید کرد و اظهار داشت: دوره دکترا زمان تحقیق و پژوهش و دنبال کردن دغدغه‌های دانشجو است و در یک‌کلام می‌بایست «دانش‌جو» شوید.

ساعی در توصیف دانشگاه سوره در کیفیت آموزش تأکید کرد: شما می‌توانید جزئیات دانشگاه سوره را با دوستان دیگرتان در سایر دانشگاه‌ها مقایسه کنید تا متوجه این تفاوت چشمگیر سطح آموزشی دانشگاه سوره خصوصاً در مقطع دکتری  شوید.

رئیس دانشگاه سوره به دانشجویان دکتری دانشگاه تأکید کرد: شما هر آنچه شیوه‌های آموزشی را که تاکنون در مقاطع قبلی یاد گرفتید باید کنار بگذارید چراکه اکنون با شیوه جدیدی از آموزش مواجه خواهید شد.

ساعی توضیح داد: دانشجویان دکتری در این شیوه اگرچه به‌ظاهر دروس کمتری را می‌گذرانند اما باید بتوانند به ارتباط جدیدی از علوم میان‌رشته‌ای دست یابند تا درنهایت به کشف و شهودی برسند که تبدیل به رساله دکتری آنان خواهد شد.

دکتر یوسف خجیر قائم‌مقام و معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی نیز ضمن خوش‌آمد گویی به دانشجویان و ابراز خوشحالی که با آگاهی دانشگاه سوره را انتخاب کرده‌اند افزود: با توجه به اینکه کلیه آیین‌نامه‌های آموزشی در مقطع تحصیلات‌تکمیلی به‌طورکلی تغییر کرده، در همین راستا تلاش و جدیت شما گرامیان را در امر تولید علم و انجام پژوهش می‌طلبد. این آیین‌نامه‌ها جنبه پژوهشی و دانشجویی قوی‌تری پیدا کرد و اتفاقات مثبت‌تری در پیش داشته و توصیه می‌کنم حتماً آن را مطالعه کنید.

خجیر همچنین اظهار داشت: دانشگاه همواره از پیشنهادهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان حمایت کرده و هر یک از شما بزرگواران اگر نظری در خصوص شیوه‌های آموزشی دارید از آن استقبال می‌کنیم.

 دکتر زکیه سادات طباطبایی معاون پژوهشی دانشگاه پس از تبریک و خوش‌آمد گویی بیان کرد: آن چیزی که به شما در این دوره آموزش داده می‌شود نحوه پژوهش است. شما در این مسیر در کنار دروسی که می‌آموزید باید پژوهش هم داشته باشید. معاونت پژوهشی آماده دریافت هرگونه طرح‌های پژوهشی از سوی دانشجویان است و طرح‌های پژوهشی دانشجویان مورد تشویق قرار می‌گیرد.

طباطبایی افزود: در این خصوص هرگونه سؤال یا راهنمایی نیاز بود بنده و همکارانم در معاونت پژوهشی آماده پاسخگویی و راهنمایی به شما عزیزان هستیم. دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند به‌عنوان ارائه‌کننده در کرسی‌های علمی ترویجی باشند و امتیاز فرهنگی را دریافت کنند. معاونت پژوهشی ازاین‌گونه طرح‌ها استقبال خواهد کرد.

دکتر علی جوادی معاون دانشجویی فرهنگی گفت: همان‌طور که همگی مستحضرید، دانشگاه سوره اهدافی دارد که بتواند در یک دوره میان‌مدت به آن‌ها دست یابد. همان‌طور که در جلسه مصاحبه با شما عزیزان به آن اشاره شد، این اهداف بسیار ارزشمند بوده و شما ابزارهای این تولید دانش هستید. وی افزود: دکتری گرفتن یعنی در مرز دانش حرکت کردن و اگر این تمایز را در پایان‌نامه خود نداشته باشید بهره چندانی از این دوره نخواهد برد. ما متأسفانه گاهی فرهنگ خود را به‌قدر کافی نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم چرا باید مبانی سنتی و نظریه بخوانیم.

در ادامه این جلسه نیز دکتر مهران هوشیار مدیر گروه مطالعات عالی هنر، دکتر یعقوب آژند و دکتر شهریار زرشناس استاد دانشکده هنر و دکتر رامتین شهبازی معاون دانشکده هنر نیز ضمن تبریک و خوش‌آمد گویی، آرزوی موفقیت و کسب جایگاه علمی و اجتماعی عالی برای دانشجویان داشتند.

در انتهای این نشست، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و دانشجویان عکس یادگاری گرفتند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهخوش‌آمدگویی به دانشجویان دکتری سوره

نظر خود را بنویسید