منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

ما درباره این حوادث نباید صرفا به آن رویداد نگاه کنیم. یعنی نباید رویدادمحور باشیم. ما باید به فرآیند این عملیات نگاه کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره به نقل از جام‌جم دکتر امیدعلی مسعودی، استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره درباره پوشش رسانه‌ای طوفان‌الاقصی در صداوسیما می‌گوید: ما درباره این حوادث نباید صرفا به آن رویداد نگاه کنیم. یعنی نباید رویدادمحور باشیم. ما باید به فرآیند این عملیات نگاه کنیم. چون وقتی فلسطینی‌ها نمی‌توانند حق خودشان را در مجامع بین‌المللی بگیرند و حقوق‌شان هر ساعت و هر روز پایمال می‌شود، آنها شکل‌های متفاوتی از مقاومت را نشان می‌دهند. حتی گاهی با شهادت‌طلبی. این هم نوعی شهادت‌طلبی است که شما وارد خانه دشمن اشغالگر می‌شوید و به آنها می‌گویید که اینجا خانه شما نیست. مسعودی همچنین ادامه می‌دهد: به نظر من انعکاس خبر خوب بود. درعین‌حال، صداوسیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید بگویند چرا به اینجا رسیده‌ایم که آنها وارد سرزمین اشغالی شوند و با اشغالگرها بدین شکل عمل کنند و اتفاقا موفقیت‌آمیز هم عمل کنند. این نکته خیلی مهم است. یعنی باید علاوه بر رویداد، به فرایند آن هم توجه کنیم.

مسعودی در بخش دیگری از گفت‌وگو با جام جم بیان می‌کند: خبر بعد از ۲۴ساعت تمام می‌شود و بعد ما باید وارد تحلیل شویم. یعنی کار فقط در یک بسته خبری نماند. ما باید منبع خبر و تحلیل‌های خبری باشیم. صداوسیما می‌تواند به‌عنوان هسته اصلی انتشار خبر و تحلیل خودش را به خبرگزاری‌های بزرگ دنیا تحمیل کند

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر مسعودی درباره طوفان‌الاقصی: منبع تحلیل‌های خبری باشیم

نظر خود را بنویسید