منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

روز گذشته اجتماع دانشجویان و کارکنان دانشگاه سوره در محکومیت کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به دست رژیم غاصب اسرائیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، این تجمع از مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه سوره آغاز و تا میدان فلسطین ادامه داشت. دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره با اشاره به اهمیت برپایی این تجمع گفت: اتفاقاتی که در فلسطین رخ داد و جهان آن را دید نشان از درنده‌خویی رژیم غاصب اسرائیل دارد. وی افزود: در جهان امروز غیر از صهیونیست‌ها گروهی نداریم که این‌چنین آسوده درباره کشتن انسان‌ها صحبت کند. همین‌ها بودند که داعش را به وجود آوردند اما همین داعش نیز چنین کشتار چند هزار نفری مشابه جنایت‌هایی که این هفته فقط در فلسطین رخداد را مرتکب نشد.

رئیس دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: این میزان وحشی‌گری بسیار عجیب است و ذره‌ای از انسانیت به چشم نمی‌خورد. از امروز هیچ‌چیز شبیه قبل نخواهد بود. کشورهای مختلف در حال تصمیم‌گیری هستند و ما نیز در نقطه‌ای نیستیم که بخواهیم بدون تصمیم زندگی کنیم و نسبت به این جنایت بزرگ ساکت بمانیم. باید مشخص شود در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم، آیا می‌خواهیم وارد بهشت انسانیت شویم و اینکه ما انسان هستیم و از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع ناراحت هستیم یا اینکه می‌خواهیم بی‌تفاوت نسبت به انسانیت باشیم و در جهنم بمانیم. ساعی با تأکید بر اینکه هرگز دوره‌ای را به یاد ندارم که افکار عمومی جهان، به‌خصوص جهان اسلام این‌قدر درباره یک مسئله‌ای به جوش‌وخروش افتاده باشد گفت: شب گذشته و در پی این جنایت، در همه گوشه و کنار و کشورهای غربی راهپیمایی‌هایی را دیدیم که به‌صورت شبانه و‌ بدون هیچ‌ هماهنگی یا اعلام قبلی اتفاق افتاد؛ من سراغ ندارم واقعه‌ای را که تا این حد روح و احساسات مردم جهان را جریحه‌دار کرده باشد.

ساعی در تجمع اعتراضی دانشجویان و کارکنان دانشگاه سوره اظهار داشت: تا هفته گذشته «جهان بدون اسرائیل باید وجود داشته باشد» فقط ایده‌ بود؛ اما امروز به نظرم عمده نخبگان جهان اسلام به این فکر می‌کنند که اسرائیل رژیمی که چنین سلاح‌ها و بمب‌های هسته‌ای دارد باید از بین برود. رئیس دانشگاه سوره در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فضاسازی‌ رسانه‌های غربی در خصوص مبدأ حمله وحشیانه روز گذشته گفت: پس از کشتار دیروز و با بررسی لاشه‌های بمب مشخص شد آمریکا چنین سلاح‌هایی را ساخته و اسراییل را تجهیز کرده است. وی افزود: اسرائیلی‌ها در ادبیات ذاتی‌شان گفته‌شده که برتر هستند؛ ایده‌شان این است که بقیه انسان‌ها حیواناتی هستند که در شکل انسان آفریده شدند تا به ما خدمت کنند. در آموزه‌های خود آپارتایدی دارند و بقیه را انسان نمی‌دانند که حقوقی برایشان قائل شوند.

ساعی، ابزار امیدواری کرد: ان‌شاء‌الله نسلی که این روزها شاهد و ناظر چنین جنایت‌هایی است زوال و نابودی رژیم صهیونیستی را خواهد دید. این نقطه شروع است تا به آن وعده‌ای که داده‌شده نزدیک شود.

دکتر علی جوادی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره نیز در بخش دیگری از این تجمع اعتراضی با ادای احترام به شهدای غزه به‌ویژه کودکان و زنان بی‌گناهی که روز گذشته به خاک و خون کشیده شدند گفت: دیگر در بیمارستان المعمدانی غزه هیچ کودکی رنج نمی‌کشد. وی بابیان اینکه در هر تهدید فرصتی است اظهار داشت: یکی از این فرصت‌ها این است که برای اینکه بدی را پاک کنیم باید خودمان خوب باشیم. ان‌شاء‌الله این رنج‌هایی که مردم‌ مظلوم فلسطین ۷۵ سال کشیدند و در مواجهه با مرگ زندگی کرده‌اند، شرایطی به وجود آید تا ما هم به آن‌ها ملحق شویم.

 جوادی در ادامه تأکید کرد: مسئله غزه وارد فضای جدیدی شده است. ما باید با اخلاص وارد این مرحله شویم حتی اگر به‌اندازه راهپیمایی تا میدان فلسطین باشد. به قول شهید سلیمانی که می‌گفت ما که تکلیفمان روشن است و گرگی در درون نداریم، لذا این تفکر شهادت که سال‌های سال در ما شکل داده‌شده، امروز باید به منصه ظهور برسد. امروز باید شوری به پا کنیم تا دیگر نامردان جهان جرئت به خودشان ندهند که ظلم‌ کنند. ان‌شاء‌الله این اتفاقی است که یک‌بار برای همیشه بیفتد و گور خودشان را بکنند و همچنان که کنده‌اند!

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره بابیان فرازهایی از سخنان مقام‌ معظم رهبری گفت:‌ حضرت آقا فرموده‌اند «شاید کلید ظهور در واقعه فلسطین نهفته باشد و این بشارتی باشد». به‌هرحال همچنان که از این واقعه غمناک هستیم، این تبدیل بشود به ابزاری که به تعبیر شهید عماد مغنیه به محو شدن اسراییل از نقشه جغرافیا ختم شود.

گفتنی اینکه دکتر کاظم نظری رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره ضمن تسلیت به جامعه مسلمانان جهان و محکوم کردن حمله بی‌رحمانه اسرائیل به غزه، از دانشجویان دانشگاه سوره، خصوصاً دانشجویان هنرمند دانشکده هنر خواست تا به هر شکلی که می‌توانند احساس خود را با زبان هنر خود بیان کنند.

در پایان این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه سوره قرائت شد و حاضران به‌طرف میدان فلسطین (محل برگزاری تجمع بزرگ مردم تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه) حرکت کردند.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر ساعی: جنایت بی‌سابقه اسرائیل در غزه نشان از درنده‌خویی این رژیم دارد

نظر خود را بنویسید