منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مدیرگروه مطالعات عالی هنر دانشکده هنر دانشگاه سوره از فعالیت‌های مهم و رو به رشد شورای عالی گروه مطالعات هنر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر «مهران هوشیار» با بیان این مطلب اظهار داشت: گروه مطالعات عالی هنر شامل سه رشته هنر اسلامی، پژوهش هنر و تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد و از پشتوانه غنی و جریان‌ساز نظری برخوردار است.

وی افزود: رسالت ما در این گروه کمک به تربیت هنرمندان و اندیشمندانی است که بتوانند در تبیین مباحث و مبانی نظری هنرهای ایرانی و دیگر حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی با نگاه انتقادی و جریان ساز فعالیت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: برای تحقق رسالتی که در پیش گرفتیم نیازمند هم فکری و همراهی افراد متخصص، صاحب نظر و پیشگام در حوزه‌های مختلف و مرتبط هستیم. در این خصوص با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت مقرر شد در شورای عالی گروه مطالعات هنر از استادان دانشگاهی مطرح کشور که از سطوح علمی بالا و تالیفات ارزشمندی برخوردار هستند بهره‌مند شویم که خوشبختانه هم اکنون ترکیب بسیار فاخری از این عزیزان را با سوابق علمی، تالیفی و آموزشی درخشان در کنار خود داریم.

دکتر هوشیار با اشاره به ترکیب اعضای علمی این شورا اظهار داشت: در میان پیشکسوتان، چهره‌هایی مانند «دکتر آژند» استاد تمام دانشگاه تهران، «دکتر محمدعلی رجبی» صاحب نظر در حوزه هنرهای سنتی، ایرانی و اسلامی و نظریه پرداز هنر انقلاب، «دکتر رزشناس» صاحب نظر در حوزه مبانی نظری و فلسفی هنر و نیز «دکتر علی اصغر شیرازی» از استاد صاحب نام دانشگاه شاهد حضور دارند. علاوه بر این عزیزان از تجربه و توانمندی استادان جوان‌تر و چالاک‌تر مانند «دکتر خانکه»، «دکتر رامتین شهبازی» و «دکتر مهدی محمدی» استفاده خواهیم کرد.

این استاد دانشگاه سوره، بیان مبانی فکری و مولفه‌های هویتی در سه رشته فعال این گروه را نتیجه فعالیت و هم‌افزایی اعضای شورا دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسه‌های متعددی برای تبیین و تدوین راهکارهای اجرایی و آموزشی برگزار کردیم و کوشیدیم استادان متنوع را از سطح دانشگاه‌های کشور برای تربیت دانشجویان این رشته‌ها دعوت کنیم.

دکتر هوشیار، برگزاری دومین همایش آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار را از دیگر دستاوردهای نشست‌های این شورا برشمرد و گفت: امسال دومین دوره این همایش برگزار خواهد شد. علاوه بر آن سمپوزیوم معنا شناسی هنر اسلامی و معاصر ایران را خواهیم داشت که رویکرد جدیدی نسبت به جایگاه، معنا و مفهوم هنر اسلامی در دوره معاصر و به خصوص در 50 سال اخیر با تمرکز بر هنر انقلاب را مطرح می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه سوره در خاتمه یادآور شد: هدف ما این است که بتوانیم با تربیت دانشجویان و نیروهای توانمند سرمایه‌های غنی و تاثیرگذاری برای آینده دانشگاه سوره، این گروه آموزشی و در نهایت برای کشور ایجاد کنیم.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهگروه مطالعات هنر در تلاش برای تربیت هنرمندان و اندیشمندان جریان ساز است

نظر خود را بنویسید