منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

رییس دانشگاه سوره در آیین رونمایی از کتاب مجموعه شعر «اقمار و اعراس» اثر احمد المبارکی شاعر و نویسنده تونسی گفت: رونمایی این اثر در شرایط کنونی اقدامی حماسی و شجاعانه بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر ساعی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در عجیب‌ترین جنایت خود اقدام به ترور هنرمندان منتقد به سیاست‌های این رژیم می‌کند، گفت: ناجی علی، از جمله هنرمندانی بود که توسط رژیم اسرائیل ترور شد و این در حالی است که نه تروریست بود و نه اسلحه‌ای در دست داشت و صرفاً کاریکاتوری علیه این رژیم کشیده بود. در همین وقایع اخیر نیز کاریکاتوریست دیگری که 40 سال سابقه همکاری با گاردین را داشت به سبب کشیدن کاریکاتور نتانیاهو از کار برکنار شد. این مسائل در شرایطی اتفاق می‌افتد که در اروپا افراد این حق را دارند با عنوان آزادی بیان علیه پیامبر اسلام(ص) کاریکاتور توهین آمیز بکشند یا اقدام به آتش زدن قرآن کنند ولی مجاز نیستند کاریکاتور یا اقدام مشابهی علیه اسرائیل انجام دهند زیرا در غیر این صورت از کار برکنار یا ترور می‌شوند.

رییس دانشگاه سوره، خاطرنشان کرد: لیست بلندبالایی از افراد شامل ترور دهها هنرمند فقط به این دلیل که اقدام هنری کوچکی علیه این رژیم جعلی و کودک‌کش انجام داده‌اند وجود دارد؛ اسرائیل تنها موجودیتی در جهان است که به شکل علنی مخالفان خود را می‌کشد. این شرایط در انگلیس، فرانسه و آفریقا که سوابق آشکاری از ترور مخالفان خود را دارند هرگز به چشم نمی‌خورد.

دکتر ساعی یادآور شد: این کتاب علاوه بر آن که یک اثر هنری محسوب می‌شوند اقدامی حماسی و شجاعانه است. من امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی بتواند آثار مثبتی در دانشجویان دانشگاه سوره ایجاد کند و رویکردها و جنبه‌های جدیدی از حماسه مقاومت مردم غزه را به تصویر بکشد.

سیدمعصومه حسینی، مدیر هنری کتاب اقمار و اعراس نیز در ادامه توضیحاتی را درباره این اثر ارائه داد و گفت: کتاب در قالب مجموعه شعرهایی از احمد المبارکی شاعر و نویسنده تونسی است که با موضوع مقاومت برای کودکان سروده شده است.

وی افزود: اشعار این کتاب همگی از زبان کودکان فلسطین و در توصیف سرزمین و مشکلاتی که طی این دوران برای آنها به وجود آمده سروده شده است. علاوه بر آن در این کتاب اشعاری از زبان پرندگان و اشیاء می‌بینیم که فلسطین را توصیف کرده‌اند. در مجموع این کتاب شامل 25 شعر است که در 5 جلد گردآوری شده و در یک مجلد هم تمام 25 شعر به طور کامل تصویرسازی شده است.

مدیر هنری کتاب اقمار و اعراس درباره عدم انتشار نام هنرمندان تصویرگر این کتاب اظهار داشت: به دلیل مسائل امنیتی و خطرات احتمالی که ممکن است هنرمندان کشورمان را تهدید کند تصمیم گرفتیم از بیان و انتشار نام این عزیزان اجتناب کنیم. البته آقای احمد المبارکی شاعر شناخته شده‌ای است که دغدغه کودکان فلسطینی را دارد. کتاب دوم این هنرمند با عنوان «غضب البرتغال» در دست تولید است که در آنجا هم افتخار تصویرگری و همکاری داشتیم.

این هنرمند به رویکردهای پیرامون تصویرگری این کتاب‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برای تصویرگری این کتاب‌ به سراغ هنرمندان حرفه‌ای نرفتیم بلکه تلاش کردیم از هنرمندان کمتر شناخته شده و افرادی که دانشجوی تصویرگری هستند استفاده کنیم زیرا معتقدیم به مرور سطح کیفی و فنی آثارشان افزایش می‌یابد. امیدوارم آنها با کسب این تجربه‌ها به حد قابل قبولی از مهارت برسند و در آینده به تصویرگرانی حرفه‌ای بدل ‌شوند.

مدیر هنری پروژه کتاب اقمار و اعراس ادامه داد: این کتاب چند هفته قبل در نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت عرضه شد و اکنون تصاویر، پوستر و خود کتاب در اختیار کودکان فلسطینی است، دست به دست می‌شود و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

دکتر امیر دست مردی، مدیر گروه نقاشی دانشگاه سوره نیز در آیین رونمایی از کتاب اقمار و اعراس با تقدیر از مدیر هنری این اثر ادبی گفت: این کتاب توسط استاد ما خانم حسینی که سالها در حوزه مقاومت و کودکان فعالیت دارد تصویرگری شده و اکنون به صورت همزمان در فلسطین و لبنان چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که جا دارد از کوشش‌های وی و تیم هنری ایشان قدردانی کنم.

گفتنی است؛ آیین رونمایی از کتاب اقمار و اعراس صبح روز چهارشنبه دهم آبان در نگارخانه آیه دانشگاه سوره برگزار شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهرونمایی از کتاب «اقمار و اعراس» اقدامی حماسی و شجاعانه بود

نظر خود را بنویسید