منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کتاب «اقمار و اعراس» شامل مجموعه سروده‌های احمد المبارکی شاعر تونسی برای کودکان مظلوم فلسطین و حوزه مقاومت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، سید معصومه حسینی، مدیر هنری این کتاب اظهار داشت: اشعار فاخر این کتاب توسط یکی از شاعران بزرگ جهان عرب برای کودکان مقاومت و به خصوص کودکان فلسطینی سروده شده است.

وی افزود: این کتاب به همراه کتاب و یبقي‌الیمون که اشاره به خشم فلسطینیان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین آبا و اجدادی‌شان دارد مورد توجه کودکان بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه تونس قرار گرفته و نویسندگان کشورهای عربی برای این کتاب‌ها تقریظ نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه آثار این شاعر توسط انتشارات بین المللی افرا و بخش کودکان این نشر به نام هدهد سلیمان در نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت عرضه شده بود گفت: در حدود یکسال و نیمی که از فعالیت این ناشر می‌گذرد خوشبختانه این کتاب‌ها مورد توجه واقع شدند و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت نیز که 10 روز قبل برگزار شد مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

این تصویرگر و مدیر هنری که از یک دهه قبل فعالیت برای کودکان حوزه مقاومت را آغاز کرده است درباره روند تصویرسازی چنین آثاری اظهار کرد: ما سعی کردیم از هنرمندان توانمند در زمینه تصویرسازی کتاب کودک استفاده کنیم و ضمن بهره‌مندی از توانایی آنها شاخص‌های کیفی آثار را به سطوح بین المللی برسانیم. نگاه بیشتر هنرمندان ما داخلی است ولی باید تلاش کنیم این نگاه در قالب ارائه آثار جهانی تغییر کند.

این هنرمند تصویرساز، از سال‌ها قبل در زمینه هنردرمانی برای کودکان آسیب دیده از خشونت فعالیت داشته و تاکنون آثار مختلفی را با تکیه بر جبران و کاهش آسیب‌های ناشی از خشونت بر کودکان از جمله کودکان کار منتشر کرده است.

گفتنی است: این اثر ادبی چهارشنبه دهم آبان سال جاری در گالری آیه دانشگاه سوره رونمایی شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدر گفت‌وگو با سید معصومه حسینی مطرح شد؛ اشعار کتاب اقمار و اعراس برای کودکان مظلوم فلسطین است

نظر خود را بنویسید