منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

موزه دفاع مقدس میزبان دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره بود.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره روز سه‌شنبه ۳۰ آبان دو گروه از دانشجویان کلاس ارتباطات تصویری (رشته روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی) دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، از موزه دفاع مقدس تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی باهدف پیشبرد درسی و آشنایی بافرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بازدید کردند.

این موزه باهدف به تصویر کشیدن رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلیِ رژیم بعثی عراق علیه ایران بناشده است که از هشت تالار با عنوان‌های مختلف تشکیل‌شده است:

تالار اوّل که شامل دو بخش با نام‌های آستانه و ریشه‌ها هست، آستانه تصویر مبارزات مردمی علیه حکومت پهلوی تا ورود امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد، سالن ریشه‌ها شامل آثار باستانی تاریخی ایران تا زمان اسلام را نشان می‌دهد.

دومین تالار که با عنوان حیرت و حقانیت شناخته می‌شود، به شرح حیرت و تعجب مردم ایران در آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد و در ادامه شرحی هست از تجاوزات صدام به خاک ایران پیش از آغاز علنی جنگ تحمیلی.

تالار سوّم یا تالار دفاع مهم‌ترین و جالب‌توجه‌ترین اثری که در خود جای‌داده سنگر‌های گرم و سرد است که بازدیدکنندگان را با شرایط رزمندگان دفاع مقدس با شرایط سنگرها در جنوب و غرب کشور به‌خوبی آشنا می‌کند.

تالار چهارم آرامش و مقابله است، زمانی را به تصویر می‌کشد که مردم ایران باوجود ترس از جنگ تحمیلی، دست در دست هم به زندگی ادامه داده و از هیچ کمکی به رزمندگان و دفاع مقدس چشم‌پوشی نکردند. در ضمن این تالار  به معرفی عملیات و فرماندهی جنگ می‌پردازد.

تالار پنجم با عنوان شهادت یادآور جنبه انسانی جنگ، نمایش معنویت و پیوند عاشورا و دفاع مقدس است.

تالار ششم (تالار پیروزی) این تالار حال و هوای روزهای پایانی جنگ و عاقبت و اعدام صدام را به نمایش گذاشته است‌.

تالار هفتم سرانجام، در بخش آخر این موزه عاقبت و سرانجام جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته می‌شود.

تالار هشتم درواقع  می‌تواند مسجد جامع خرمشهر باشد به یاد آزادسازی خرمشهر و اولین جایی که بعد از پیروزی در عملیات رزمندگان نماز شکر را در آنجا به‌جای آوردند.

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدانشجویان دانشکده فرهنگ و ارتباطات از موزه دفاع مقدس بازدید کردند

نظر خود را بنویسید