منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

آیین اختتامیه یادواره شهید استاد دکتر حسین فهیمی با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، شهید فهیمی را نمونه کاملی از اخلاق، صبر، دانش و معرفت توصیف کرد و گفت: در جهان امروز همه افراد نیازمند تعامل با یکدیگر هستند. اگر بهانه این کار شخص محوری، سود و سوداگری باشد زندگی شکل به خصوصی پیدا خواهد کرد و اگر بر مبنای محبت، دوست داشتن و خداوند باشد زندگی به شکل دیگری رقم می‌خورد.


وی افزود: شهید فهیمی و محبت او سبب شد که ما دور هم جمع شویم و نگاه ویژه‌تری به انسان‌های پاک‌تر از خودمان بیندازیم. اشکالی که امروز در جامعه ما زیادی به چشم می‌خورد این است که برخی افراد داشتن ادب و اخلاق را ریا و نفاق توصیف می‌کنند. ولی در گذشته چنین نگاهی وجود نداشت بلکه مفهوم ادب یک مفهوم کلیدی بود به این معنا که افرادی که واجد یک صفت نیک نبودند آن صفات نیک را از فردی که قبولش داشتند دریافت می‌کردند.

رئیس دانشگاه سوره، شهید فهیمی را مظهر بارز ادب و معرفت برشمرد و تاکید کرد: این شهید بزرگوار از اصلی‌ترین الگوهای تربیتی ما محسوب می‌شود و حضور در چنین مراسم‌ها و یادمان‌هایی به معنی هم پیوند شدن با این صفات و فضیلت‌های اخلاقی است.

دکتر کاظم نظری، رئیس دانشکده هنر در ادامه با بیان خاطراتی از شهید حسین فهیمی گفت: این شهید وارسته با وجود شرایط خاص جسمانی، توجه ویژه‌ای به مسئله اخلاص و معنویت داشت و حسن اخلاق و رفتار خوب ایشان تاثیرات مطلوبی در روحیه دانشجویان گروه آموزشی سینما ایجاد کرده بود.


 

وی افزود: شهید فهیمی یک بسیجی واقعی بود و با ویژگی‌های رفتاری، کرداری و گفتاری خود می‌توانست روح هر انسانی را به تعالی برساند. او همیشه در مسائل علمی و فوق برنامه دانشگاه سوره پیشرو بود و تلاش می‌کرد اتفاقات خوبی را در محیط دانشگاه رقم بزند.

دکتر مهران هوشیار، مدیر گروه مطالعات عالی هنر، از شهدا با عنوان الگوهای بارز معرفتی و شخصیتی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: شهدای والا مقام کشورمان در مباحثی مانند هدف گذاری و ترسیم نقشه راه، الگوسازی، هم افزایی و گسترش ارتباطات سازنده میان رشته‌ای، ایجاد روحیه امید، نشاط و پشتیبانی، تقویت و تحقق روحیه مقاومت، صبر و شکیبایی، خلق روحیه شجاعت، ایثار و فداکاری در جامعه، کمک به رشد دانش تخصصی و فعالیت‌های حرفه ای، ایجاد اثربخشی و تحقق نتیجه در راستای هدف، رعایت انصاف، اخلاق و انسانیت و در نهایت بحث ارزش‌یابی و رصد فرایندها سرآمد بودند و نقش تعیین کننده‌ای داشتند؛ بی‌شک شهید فهیمی از موثرترین آنها بود به طوری که به دانشگاه سوره و هیات علمی آن اعتبار بالایی بخشید.


 

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره، با گرامی داشت یاد و خاطره دکتر عبدالکریم عطارزاده گفت: دکتر عطارزاده پس از شهادت حاج حسین فهیمی در وصف او شعری سرود که جا دارد در این جلسه فرازهایی از آن را بیان کنم:

طراوت فردا نثار رویت باد

زمین و زمان پهنه وجودت باد

تجسم کوه، حجم آسمان بلند

روایت یک لحظه رکوعت باد

ترنم همواره پرنده به دشت

تجلی ایثار تار و پودت باد

تلالو آینه با صداقت و نور

تبلور مستانه وجودت باد

گفتنی است، در پایان مراسم گرامیداشت هفته بسیج که به یاد شهید حسین فهیمی نامگذاری و در سالن سینمای دانشگاه سوره برگزار شد، از نفرات برگزیدگان شرکت کننده در مسابقات ورزشی، کتابخوانی، آشپزی و عکاسی نیز تقدیر شد.

برگزیدگان مسابقه عکاسی شامل فاطمه زهرا روانان، نفر اول، محمد رضا قاسمی مجاهد نفر دوم و آرینا واقف رونقی عنوان سوم این سری از مسابقات عکاسی بودند که با لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای از آنان تقدیر شد.

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر ساعی در مراسم یادواره شهید فهیمی: شهید فهیمی مظهر ادب و معرفت بود

نظر خود را بنویسید