منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مهلت ثبت‌نام هنرمندان در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 18 آذرماه ادامه دارد. در این دوره و برای نخستین بار، «بخش آبگینه هنری» به فراخوان جشنواره اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، «دکتر مهران هوشیار»، دبیر بخش سرامیک و آبگینه هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که شیشه، محصولات و آثار هنری مرتبط با آن زیر مجموعه و به نوعی فرزند سرامیک است، با برگزاری جلسات تخصصی متعدد و نظر شورای سیاست‌گذاری مقرر شد استعدادها و توان هنری این گروه از هنرمندان متخصص در جشنواره هنرهای تجسمی فجر پذیرفته شود.

وی افزود: حضور طیف‌های مختلف هنرمندان و ارائه آثار هنری متناسب با شرایط روز و ویژگی‌های فرهنگی جامعه علاوه بر حفظ پشتوانه‌های سنتی به بیان جنبه‌های زیبایی شناسانه کمک می‌کند و از سویی موجب اعتلا و ارتقای سطح جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر می‌شود.

دبیر بخش سرامیک و آبگینه هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه این رویداد علاوه بر معرفی دستاوردها، محصولات و آثار هنرمندان بخش‌های متنوع دیگری دارد اظهار داشت: در کنار بخش هنری، بخشی نیز به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و دانشجویی اختصاص یافته و متناسب با فضاهای موضوعی جشنواره، کتاب‌ها و پایان نامه‌های علمی و تالیفی مربوط به هنرهای تجسمی نیز امکان حضور دارند.

دکتر هوشیار خاطرنشان کرد: جوایز این دوره در مقایسه با دوره‌های پیشین بسیار متفاوت، جذاب و رضایت بخش است به طوری که علاوه بر تندیس طوبی زرین که هر سال پربارتر از قبل می‌شود برای برگزیدگان حداقل 50 میلیون تومان جایزه نقدی پیش‌بینی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه سوره با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امیدوارم نماینده‌ی شایسته‌ای برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه سوره باشیم. همچنین دعوت می‌کنم همه علاقه‌مندان به ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان سوره که در زمینه سرامیک و آبگینه هنری مشغول به تحصیل و فعالیت هستند، از فرصت حضور در این رویداد مهم فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر 1402، در 2 بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود. عناوین بخش رقابتی شامل آزاد، موضوعی، تجسم هنر، طراحی فرهنگ محور، فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی، ناشران کتاب‌های تجسمی و بخش علمی است. در این بخش هنرمندان رشته‌های طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی، نگارگری، کارتون و کاریکاتور، مجسمه سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید با هم رقابت می‌کنند.

عناوین بخش غیر رقابتی جشنواره امسال نیز بازار هنرهای تجسمی، مفاخر هنرهای تجسمی ایران، آینه در آینه، کاتبان سوره‌ی حمد، دیوارنگاری شهری و پوسترهای فجر است.

نمایشگاه آثار راه یافتگان به جشنواره شانزدهم روز جمعه 6 بهمن 1402 در موزه هنرهای معاصر و مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سراسر کشور برپا خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان اینجا را کلیک کنید.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبخش آبگینه هنری به جشنواره هنرهای تجسمی فجر اضافه شد

نظر خود را بنویسید