منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

پنجمین نشست علمی پژوهشی شورای بسیج کارکنان سوره در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی در ابتدا ضمن خیرمقدم به اعضای شورای بسیج دانشگاه سوره به نقش خطیر دانشگاهیان در تربیت نسل‌های آینده اشاره کرد و افزود: جوامع دانشگاهی یکی از عناصر تأثیرگذار در رشد و کمال دانشجویان و درنتیجه جامعه، تاریخ، تمدن و فرهنگ هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حریزاوی در ادامه به مسئله جهاد تبیین پرداخت و از آن به‌عنوان یک مأموریت حاکم بر همه مباحث تربیتی، اداری، فرهنگی، علمی، پژوهشی و ... یادکرد و افزود: جهاد تبیین وظیفه قطعی، فوری، عقلی، دینی و شرعی همه ماست چراکه بشر امروز گرفتار پدیده‌ای به نام جنگ ترکیبی، هیبریدی و شناختی شده است که از طریق آن دشمن از ابزاری به نام شبهه استفاده می‌کند و مبارزه با ایجاد شبهه و درک آن و برخورد مناسب با شبهات ازجمله وظایف ما است.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مقوله فرهنگ را بسیار گسترده دانسته و بیان کرد: وظیفه ما در دوران جهاد تبیین حفظ و تقویت فرهنگ دینی است و آنچه ماندگار است قطعاً فرهنگ دینی خواهد بود.

در ابتدای این نشست معاون اداری و مالی دانشگاه و جانشین پایگاه بسیج ضمن تشکر از دکتر ساعی رئیس دانشگاه سوره از حمایت ها و هدایت شورای بسیج کارکنان که باعث فعالیت‌های مؤثری شده‌اند قدردانی کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده که با محوریت جهاد تبیین بود گفت: این فعالیت‌ها با دو محور پژوهشی و فرهنگی انجام‌شده است.

سید ایرج زارع افزود: فعالیت‌های پژوهشی شامل تولید آثار است و تبدیل به هفت جلد کتاب که توسط شورای اندیشه ورز بسیج دانشگاه سوره چاپ شد.

معاون اداری مالی دانشگاه سوره در ادامه در خصوص بخش دوم فعالیت‌های بسیج دانشگاه سوره افزود: در این بخش فعالیت‌های با رویکرد فرهنگی را دنبال کرده‌ایم. انجام امور فرهنگی دربرگیرنده کارکنان و خانواده آن‌ها بوده و باعث مودت و ایجاد ارتباط صمیمی میان خانواده‌ها با یکدیگر شده است. همچنین از دیگر نتایج مثبت فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشگاه سوره، ایجاد انگیزه و پیشرفت در جهت بالا رفتن سطح آگاهی علمی در راستای اهداف دانشگاه شده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست علمی پژوهشی شورای بسیج کارکنان سوره برگزار شد

نظر خود را بنویسید