منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

معاون پژوهشی دانشگاه سوره دستاوردها، برنامه‌ها و اقدامات در دست انجام این معاونت را تشریح کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، دکتر «زکیه السادات طباطبایی لطفی»، بابیان این مطلب اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت پژوهشی دانشگاه سوره حضور در نمایشگاه هفته پژوهش است که از 20 تا 22 آذرماه در مصلی امام خمینی(ره) برپا است؛ دانشگاه سوره در این سه روز دستاوردها، کتاب‌ها و نشریات پژوهشی خود در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان به‌ویژه پژوهشگران قرار می‌دهد.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه سوره در تعامل و همکاری نزدیک با دیگر دانشگاه‌ها، استادان و اعضای هیأت‌علمی و مدعو سوره انجام می‌شود و این عزیزان در کنار سایر دانشگاه‌ها همراه و همکار ما در برنامه‌های مختلف علمی و پژوهشی هستند.

طباطبایی بابیان اینکه پژوهش از ارکان اصلی رشد و تعالی دانشگاه سوره است، اظهار داشت: در دانشگاه سوره از 1 تا 30 آذر هرسال به‌عنوان ماه پژوهش نام‌گذاری شده و رویدادهای مختلفی طی این مدت برگزار می‌شود. در طول هفته پژوهش نیز شاهد گستردگی بیشتر این برنامه‌ها هستیم هرچند که در تمام سال فعالیت‌های متعدد و متنوع پژوهشی را پیگیری و اجرا می‌کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره به رویداد مهم دومین «همایش آینده‌پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار» اشاره کرد و گفت: دوره اول این همایش سال 1400 برگزار شد و امسال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دومین دوره این رویداد علمی پژوهشی را 29 آذر در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار خواهیم کرد. البته پیش نشست‌های همایش که از ابتدای پاییز آغاز شدند تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارند. همچنین در همایش آینده‌پژوهی علاوه بر سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی، مقالات برگزیده نیز معرفی می‌شوند.

دکتر طباطبایی در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های کرسی ترویجی دانشگاه سوره اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های کرسی ترویجی تا هفته نخست دی‌ماه ادامه دارد و دانشکده‌های فرهنگ و ارتباطات، هنر، معماری و شهرسازی با توجه به محورهای تخصصی مصوب خود طی این مدت، جلسات علمی مهمی را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: هر یک از دانشکده‌های سوره پیشنهاد برپایی یک سری کارگاه‌های پژوهشی با موضوع اخلاق در پژوهش، روش تحقیق، مقاله‌نویسی و پروپوزال نویسی داشتند که به‌تدریج دایر می‌شوند. هدف از تشکیل چنین کارگاه‌هایی تسهیل و هدایت بهتر استادان و دانشجویان و آشنایی آنان با روش‌ها و نرم‌افزارهای جدید است.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره از دریافت رتبه علمی برای فصلنامه «مطالعات راهبردی ارتباطات» دانشکده فرهنگ و ارتباطات خبر داد و گفت: انتشار نشریات ما به‌صورت بولتن خبری و فصلنامه‌های علمی پژوهشی در قالب «رهپویه» استمرار دارد. ازاین‌رو فصلنامه خبری پاییز 1402 با اندکی فاصله در دی‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد. علاوه بر آن نشریه رهپویه هنرهای تجسمی که رتبه علمی دارد طبق برنامه زمان‌بندی منتشر و پنج نشریه تخصصی دیگر نیز در شرف راه‌اندازی و دریافت رتبه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق مبارک رقم بخورد.

طباطبایی در خاتمه یادآور شد: فصل جدید برنامه‌ نقد کتاب که از یک ماه قبل آغاز شد همچنان ادامه دارد و احتمالاً دو تا سه نشست نقد کتاب طی دو هفته آینده برگزار می‌شود.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبرنامه‌های پژوهشی دانشگاه سوره تشریح شد/ حضور دانشگاه سوره در نمایشگاه هفته پژوهش

نظر خود را بنویسید