منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دانش‌آموخته رشته صنایع‌دستی دانشگاه سوره، کارگاه خوداشتغالی تولید مجسمه و پیکره چوبی را در زندان اراک دایر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، «معصومه سادات واحدی» و همسرش پس از راه‌اندازی شرکت خصوصی در پارک علم و فناوری اراک موفق شدند کارگاه صنایع‌دستی خود را در زندان اراک دایر کنند. او دراین‌باره گفت: کارگاه ما در زمینه ساخت محصولات چوبی شامل مجسمه، پیکره و هدایای مدیریتی فعالیت دارد و اکنون 15 نفر از مددجویان زندان اراک در این کارگاه مشغول به کار هستند.

وی افزود: تمام تولیدات چوبی ما در کارگاه زندان ساخته و برای مونتاژ و بسته‌بندی به کارگاه پارک علم و فناوری اراک ارسال می‌شود. در این پارک نیز پنج نفر مشغول به کار هستند. درمجموع کارگاه ما به‌صورت مستقیم برای 20 نفر و به‌صورت غیرمستقیم برای چهار نفر اشتغال‌زایی داشته است.

واحدی درباره عرضه این محصولات به بازار اظهار داشت: هم‌اکنون در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز مراکز فروش ما دایر هستند. علاوه بر آن در حوزه محصولات سفارشی پس از انعقاد قرارداد با ارگان‌ها و سازمان‌ها کالاهای دیگری مانند تندیس و هدایای مدیریتی را تولید و در اختیار مشتریان سازمانی قرار می‌دهیم.

این دانش‌آموخته دانشگاه سوره، تحصیل و استفاده از ظرفیت‌های علمی و مهارتی این دانشگاه را فرصت ارزشمندی برای موفقیت‌های بیشتر خود دانست و خاطرنشان کرد: حضور در دانشگاه سوره سبب شد با دوستان جدید و استادان توانمندی آشنا شوم. همچنین کوشیدم مباحث علمی فراگرفته شده در محیط دانشگاه را وارد کار تولید کنم. در زمینه طراحی محصول، بازارسازی و تجاری‌سازی این مباحث کمک بسیار بزرگی بود و سبب شد بتوانم دو حوزه علم و مهارت را با یکدیگر پیوند دهم و به درآمد برسم.

وی تأکید کرد: دانشجویان صنایع‌دستی سوره، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند. از طرفی به دلیل خلاقیت و آشنایی با مواد و متریال‌های مختلف امکان کار بر روی محصولات گوناگون و حضور در بازارهای داخلی و بین‌المللی را خواهند داشت. توصیه می‌کنم دانشجویان صنایع‌دستی از همان ابتدا در بازار حضور داشته باشند و پس از پایان تحصیلات به فعالیت‌های خود با جدیت و تلاش بیشتری ادامه دهند.

واحدی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با تلفیق سفال و چوب محصولات خلاقانه و جدیدی را تولید کند تا امکان اشتغال‌زایی بانوان بند نسوان زندان اراک نیز فراهم شود.

این کارآفرین در پایان تأکید کرد: دانشگاه سوره برای من یک نماد است به‌طوری‌که موجب شد پله‌های پیشرفت را به‌سرعت طی کنم. هنوز هم علاقه‌مندم پله‌های بعدی موفقیت را در این دانشگاه بالا بروم.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدانش‌آموخته سوره برای 15 زندانی اشتغال آفرینی کرد/گفت‌وگو با معصومه واحدی

نظر خود را بنویسید