منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

عضو هیأت‌علمی دانشکده هنر سوره طراحی صحنه و دکور نمایش «دنیا پیرمرد است» را بر عهده داشت و آن را پیچیده و حرفه‌ای توصیف کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، فرزاد معافی، درباره طراحی صحنه و اجرای دکور این نمایش گفت: نوا نمایش «دنیا پیرمرد است» توسط گروه سایه که همگی از بانوان هنرمند و توانمند کشورمان بودند که با متنی از یاسین حجازی و کارگردانی سجاد یاری به مناسبت ایام فاطمیه در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا شد. این نمایش فضای مذهبی و سورئالی داشت و از نکات جالب‌توجه آن گروه سرود 30 تا 40 نفره‌ای بود که از ابتدا تا انتهای نمایش بر روی صحنه حضور داشتند و درجاهایی که لازم بود سرودهایی را به‌صورت زنده اجرا می‌کردند.

معافی با اشاره به ویژگی‌های طراحی صحنه و دکور این نمایش اظهار داشت: زمانی که مشخص‌شده بنده باید این کار را انجام دهم جلساتی را با عوامل دست‌اندرکار داشتیم و درباره متن، طراحی صحنه و به‌طورکلی فضای کلی نمایش صحبت کردیم. سپس اسکیس‌ها زده شد و بالاخره برای طراحی نهایی صحنه به توافق رسیدیم. البته کارهای مربوط به ساخت‌وساز توسط تیم دکورسازی گروه سایه انجام شد.

استاد طراحی صحنه دانشکده هنر دانشگاه سوره در ادامه خاطرنشان کرد: دکور این نمایش سنگین بود به این دلیل که یک سکوی استوانه‌ای شکل با ارتفاع یک متر و 60 سانتی‌متر و تعدادی رمپ داشتیم. علاوه بر آن یک سری چهارچوب فریمی موردنیاز بود که همگی طراحی و ساخته شد. درمجموع این پروژه پیچیده، دشوار و حرفه‌ای بود که به لطف خدا با موفقیت انجام شد.

معافی یادآوری کرد: داستان نمایش درباره صدر اسلام و ماجرای شکستن در خانه حضرت علی (ع) است. دو سه شخصیت تاریخی مهم داشت که با ویژگی‌های سورئالیستی ادغام‌شده بودند. علاوه بر آن متن نمایش خلاقانه و جذاب بود. این نمایش از 20 تا 28 آذر، هرروز 2 اجرا داشت و با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد.

گفتنی اینکه، نمایش دیگری از 11 دی‌ماه در سالن چارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود و طراحی صحنه آن را معافی اجرا کرده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهطراحی صحنه و دکور نمایش «دنیا پیرمرد است» پیچیده بود/گفت‌وگو با فرزاد معافی عضو هیأت‌علمی دانشکده هنر سوره

نظر خود را بنویسید