منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

روابط‌عمومی دانشگاه سوره- در سال تحصیلی جدید یعنی 1403-1402 رشته روابط‌عمومی گرایش رسانه‌های اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد این در حالی است که دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره برای نخستین بار این رشته را برای داوطلبان کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. به همین بهانه به سراغ دکتر امید علی مسعودی عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره رفتیم تا درمورد جزئیات این رشته بیشتر بدانیم.

رشته روابط‌عمومی یعنی چه برای شروع تعریفی از رشته روابط‌عمومی برایمان بفرمایید.

رشته روابط‌عمومی زاییده عصر صنعتی در زادگاه صنعت یعنی در آمریکا  اوایل قرن بیستم که شرکت‌های بزرگ شکل‌گرفته بودند و محصولات خود را در جامعه می‌آوردند درحالی‌که با مردم ارتباطی نداشتن برای مثال: ۱۲۰ سال پیش که زغال‌سنگ خیلی صنعت مهمی بود و این‌ها را از معادن می‌آوردند از طریق ریل راه‌آهن جابه‌جا می‌کردند. یک سری حوادث اتفاق می‌افتاد و روزنامه‌ها برای اینکه روزنامه خود را به فروش برسانند این حوادث را می‌نوشتند و این شرکت‌ها ضرر می‌کردند. به دادگاه‌ها شکایت می‌کردند و دادگاه هم معمولاً به نفع خبرنگارها رای می‌داد. تا اینکه یکی از این شرکت‌ها به ذهنش رسید برای اینکه مقابله کند با این داستان با یکی از این خبرنگارها همکاری کرد و طرز برخورد را‌ از آنها پرسید.

خبرنگار در پاسخ گفت شما خبرها را پنهان نکنید ما باید یک روابط‌عمومی ایجاد کنیم که شما با مردم در ارتباط باشید و هر خبری هم که انفاق می‌افتد به یک‌ کلاغ چهل کلاغ تبدیل نشود روابط‌عمومی ازاینجا شکل گرفت.

البته امروز در یکسری کشورها مثل فرانسه آنها روابط‌عمومی را به مسئولان دفاتر می‌سپارند کارهای تبلیغاتی هم‌ به عهده آژانس‌های تبلیغاتی است. اما ما در ایران تحت تأثیر شرکت نفت ایران و انگلیس در دهه ۱۹۴۰  یک روابط‌عمومی در صنعت نفت درست کردیم. انگلیسی‌ها خیلی اهل روابط‌عمومی هستند مرحوم حمید نطقی بنیان‌گذار روابط‌عمومی در ایران است شرکت نفت روابط‌عمومی قوی داشت و روابط بین‌الملل روابط‌عمومی دو کار بسیار مهم انجام می‌دهند یکی روابط درون‌سازمانی و دومی برون‌سازمانی برای ارتباط بهتر با مردم روابط‌عمومی علمی  است که هنر و روش دارد و باید خلاقانه باشد.

دلیل راه‌اندازی رشته روابط‌عمومی در مقطع کارشناسی ارشد چه بود؟ برای این کار چگونه تصمیم‌گیری شد؟

دلیل راه‌اندازی رشته روابط‌عمومی در مقطع کارشناسی ارشد این است که جامعه ما جامعه سنتی است  به‌طوری‌که سر در مدرنیته و پا در سنت نباشیم. ما باید سنت را حفظ کنیم ولی درعین‌حال ارتباطات انسانی هم حفظ کنیم.

 یکی از مشکلات ما در ایران جدی نگرفتن روابط‌عمومی در سازمان‌ها است. در سازمان‌های جدید نیاز بیشتری به ارتباط بهتر سازمان‌ها با کارمندان احساس می‌شود و دانشجویان برای فنون ارتباطی روابط‌عمومی آموزش می‌بینند.

در حال حاضر کدام دانشگاه‌ها رشته روابط‌عمومی را در مقطع ارشد ارائه می‌دهند؟

دانشگاه علامه طباطبایی گرایش روابط بین‌الملل و دانشگاه سوره گرایش رسانه‌های اجتماعی

دانشکده فرهنگ و ارتباطات چه تعداد دانشجوی رشته روابط‌عمومی در مقطع کارشناسی دارد؟

۸۶ نفر

چه افرادی واجد شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد روابط‌عمومی هستند؟

 کسانی که از طریق سازمان سنجش و‌ کنکور ارشد قبول شوند و دانشجویان نخبه دانشگاه سوره می‌توانند بدون کنکور وارد رشته مدنظرشان بشوند.

فارغ‌التحصیلان رشته روابط‌عمومی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ (ازلحاظ دانش، تجربه حرفه‌ای، میزان فعالیت‌های پژوهشی و...)

به دنبال پرسش قبلی، برخی از دروسی که در مقطع ارشد آموزش داده می‌شوند را نام ببرید.

روابط‌عمومی در رشته‌ی کارشناسی دانشجویان را آموزش می‌دهند در حد تربیت کارشناس ، ارشد روابط‌عمومی برای سطح مدیریت و آگاهی بیشتر در روابط‌عمومی راه‌اندازی شد.

 

آقای دکتر با توجه به اینکه تقاضا برای رشته روابط‌عمومی بسیار بالا است، آیا برنامه‌ای برای درج سرفصل دروس به‌منظور آشنایی داوطلبان در سایت دانشگاه وجود دارد؟

سرفصل در اختیار همه است و کل سرفصل در سایت وزارت علوم است برنامه‌ی ترم یک رو اگر دانشجو علاقه‌مند باشد اعلام می‌کنیم

دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره در راستای تبدیل‌شدن به دانشگاه کارآفرین، چه اقداماتی را برای دانشجویان خود انجام داده و می‌دهد؟

اولین کاری که کردیم بچه‌ها را با محیط اشتغال آشنا کردیم دومین کاری که انجام می‌دهیم بچه‌ها را  به سازمان‌هایی که نیرو می‌خواهند معرفی می‌کنیم و سومین کاری که انجام می‌دهیم معمولت به‌صورت فردی دانشجو مراجعه می‌کنید توصیه‌نامه می‌دهیم برای شروع به کار و یکی از مهم‌ترین کارهایی که انجام می‌دهیم در کارشناسی روابط‌عمومی درس کارآموزی است که ۲۴۰ ساعت به‌صورت عملی در حوزه‌ی تخصصی رشته خودکار کنند و تقریباً تمام کسانی که فرستادیم برای کارآموزی بعدازآن مشغول به کار شدند به‌استثنای دو‌ یا سه نفر که یا مهاجرت کردند یا ازدواج از ۲۵ دانشجو ۲۳ نفر آن‌ها مشغول به کار شدند و به بچه‌ها مشاوره می‌دادیم تا در کار خود حرفه‌ای شوند در مقاطع مختلف سال کارگاه‌های مختلفی می‌گذاریم مثل هفته‌ی پژوهش و ارتباطات و کارگاه‌های عملی برگزار شد پس مهارت آفرینی می‌شود کارآفرینی خوشبختانه بچه‌های کارشناسی ما هم ازنظر اخلاقی هم اجتماعی بسیار موفق عمل کردند ما هرساله از دانشجویان خود دانشگاه سوره کسانی که نخبه هستند بدون کنکور می‌توانند وارد رشته‌ی ارشد و‌ همچنین دکترا شوند .

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدکتر مسعودی: پذیرش دانشجوی ارشد «روابط عمومی رسانه‌های اجتماعی» در سال جدید تحصیلی

نظر خود را بنویسید