منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره،به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه در تاریخ شنبه  ۲ دی ۱۴۰۲ مصادف با هفته پژوهش، کارگاه «دستور زبان شکل» با مساعدت دانشکده معماری و شهرسازی سوره برگزار شد.

 

دبیری این نشست را دکتر نجمه دشتکی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی سوره بر عهده داشت و سخنران آن دکتر سید امیر حسینی بود. جلسه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی سوره برگزار شد و در ابتدا دکتر دشتکی ضمن  عرض خیرمقدم به حضار و تبریک هفته پژوهش از دکتر حسینی دعوت کرد تا صحبت‌های خود را آغاز کنند.

حسینی کارگاه را با شرح کاربرد زبان شکل در معماری آغاز کرد: برای بهینه کردن ساختمان یا هر هدف دیگر یک سری ابزار تحلیلی وجود دارد.

نوع نگاه کردن ما به اشکال می‌تواند در مراحل طراحی کار مانند طراحی مقرنس و امثالهم کمک‌حال ما باشد. یکی از انواع پنجره‌هایی که به این سبک تولیدشده پنجره‌هایی چینی و ژاپنی است.

حسینی در ادامه گفت: طراحی پلان ساده‌سازی شده و به چند دستور کوتاه تبدیل می‌شود. حسن این کار این است که وقتی پلان را می‌بینید در اصل دارید با یک ابزار تحلیلی به پلان نگاه می‌کنید و هم این‌که این ابزار بعدها هم می‌تواند پلان‌های دیگری برای شما تولید کند. وقتی شما یک دستور زبان تولید می‌کنید نمونه‌های بی‌شماری هم با رویکرد سنتی و هم با نگاه به آینده می‌توانید به‌وسیله آن تولید کنید.

در همین راستا دکتر حسینی به‌کاربرده‌ای مختلف دستور زبان در دنیای طراحی مانند طراحی فرم‌های متنوع، طراحی برند و بازی پرداخت و نمونه‌هایی از دستور زبان‌های تولیدشده را نمایش داد.

ایشان در راستای ایجاد خلاقیت در حوزه‌ی زبان ماشین تشریح کرد: خلاقیت در زبان ماشین با رندوم بودن و اشتباه کردن اتفاق می‌افتد ولی باید دامنه آن را کنترل کنید.

پس‌ازآن تمرین‌ها و نمونه‌هایی از دستورهای زبان ماشین ارائه شد و دانشجویان به گفتمان و بیان راهکار پرداختند و درنهایت دکتر حسینی پس از پاسخ به سوالات دانشجویان کارگاه را خاتمه داد.

 

گزارش : الهه میرزائی

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره کارگاه «دستور زبان شکل» با مساعدت دانشکده معماری و شهرسازی سوره برگزار شد.

نظر خود را بنویسید