منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره به نقل از معاونت پژوهشی در تاریخ سه‌شنبه  ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ به مناسبت هفته پژوهش کارگاه آموزشی «پروپوزال، از یافتن موضوع و عنوان تا شیوه نگارش و تصویب» به سخنرانی دکتر امیررضا نوری پرتو از ساعت ۹ الی ۱۱ در سالن جلسات طبقه پنجم ساختمان مرکزی دانشگاه سوره با مساعدت دانشکده هنر برگزار شد.

 

دکتر نوری پرتو سخنان خود را این‌چنین آغاز کرد: دانشجو ابتدا باید بداند  درحیطه فعالیتی خود یعنی چیزی که مربوط به رشته تحصیلی فرد می‌شود، چیست؟  جامعه آماری چیزی که مربوط به رشته اوست، چیست؟ به این معنا که شخص باید بداند در مورد چه چیزی می‌خواهد مطالعه کند. در مرحله بعد فرد باید مشخص کند که مطالعاتش درون رشته یا بینا رشته‌ای است.

نوری پرتو در رابطه با زمان شروع مطالعات و موضوع پروپوزال گفت: در بهترین حالت باید هم‌زمان با تهیه پروپوزال، مطالعاتمان را شروع کنیم و بر موضوع یا همان چهارچوب نظری مسلط شویم، در انتخاب موضوع یک بخش مربوط به رشته و یک بخش مربوط به چهارچوب نظری است که مبانی نظری پژوهش می‌شود.

یکی از ویژگی‌های تحقیق این است که روی یک مورد  و موضوع جدید کارکنیم. به خاطر کم‌توجهی خوانش رسمی، گوشه‌های جدیدی از هنر بعد از انقلاب مغفول مانده است. با پردازش به این جنبه‌های گمنام می‌توان ابعاد جدیدی را به جامعه معرفی کرد.

در مرحله بعد از موضوع به‌عنوان می‌رسیم. یک چهارچوب نظری داریم که در آن‌یک یا چند مفهوم را بر اساس یک یا چند اندیشه نظریه‌پرداز بررسی می‌کنیم که در این سه سوال خلاصه می‌شود: چه مفهومی؟ روی چه چیزی؟ از چه منظری؟!

در ادامه دکتر نوری پرتو به شرح معیارهای سنجش و نکاتی که موجب موفقیت و توجه به یک پروپوزال می‌شود پرداخت و عنوان کرد: پرسش نباید به صورتی باشد که با عبارت «آیا» آغاز شود، پرسش باید چالش‌برانگیز باشد،  چرایی و چگونگی داشته باشد و از دل مسئله برآمده باشد‌.

در انتها دکتر نوری پرتو نکاتی در رابطه با شیوه ارجاع و ذکر منابع در پروپوزال گفت و پس از پاسخ به سوالات دانشجویان به جلسه خاتمه داد.

 

گزارش: الهه میرزائی 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهکارگاه آموزشی «پروپوزال، از یافتن موضوع و عنوان تا شیوه نگارش و تصویب» با مساعدت دانشکده هنر برگزار شد.

نظر خود را بنویسید