منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کارگاه طراحی شخصیت ( character design ) به همت کانون انیمیشن دانشکده هنر دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، این کارگاه با تدریس «محمد صالحی» دانشجوی رشته انیمیشن دانشکده هنر، در سه جلسه دو ساعته برگزار شد.

صالحی با قدردانی از استقبال دانشجویان رشته انیمشین و جلوه‌های بصری، درخصوص نشست طراحی شخصیت گفت: این جلسات به دلیل حجم بالای محتوای آموزشی که قرار بود به دانشجویان ارائه شود در سه جلسه تدریس شد.

وی افزود: در جلسه نخست درخصوص شخصیت پردازی و نوع رسیدن به ایده اولیه یک شخصیت انیمیشن یا بازی با تفاوت‌های جزئی بحث شد.

وی خاطرنشان کرد: در کارگاه ایده‌ای را به کمک دانشجویان انتخاب و به پرسش درباره شخصیت آن پرداخته شد. از سوالات به اِلمان‌های بصری که کارکتر باید همراه خودش داشته باشد رسیدیم و درباره به نوع پوشش، شخصیت، هدف، وسیله‌ای که همراه داره و دیگر موارد بحث و تبادل نظر کردیم. سپس درباره مودبورد و اهمیت آن در طراحی کارکتر بحث شد. در انتهای جلسه نخست اسکچی و طرح اولیه از کارکتر زده شد.

صالحی در ادامه به ارائه توضیحاتی درخصوص جلسه دوم این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: در دومین جلسه از کارگاه طراحی شخصیت، توضیحاتی درخصوص طراحی یا دیزاین شخصیت ارائه شد و از چگونگی استفاده از رفرنس‌هایی که در مودبورد ذخیره کردیم و رسیدن به طرح خلاقانه، استفاده درست از موتیف‌ها و آرت استایلی که طراحان انتخاب می‌کنند صحبت شد.

بخش دیگری از این نشست به شناخت آناتومی بدن انسان در طراحی کاراکتر پرداخته شده و اشکالات متداولی که عمدتا دانشجویان تازه کار با آن مواجه هستند مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه درباره آناتومی سر، گردن، سینه، کتف و عضلات دست و پا صحبت و همزمان کاراکتری دیزاین ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در انتهای این جلسه توضیحاتی درباره مفهوم و هارمونی رنگ ارائه و از چهار عنصر تغییر دهنده رنگ یعنی هیو، سچوریشن، ولیو و تمپرچر صحبت شد. همچنین هارمونی‌های معروف و پر استفاده معرفی و روی کارکتر دیزاین شده اعمال شد.

صالحی در ادامه گفت: در سومین جلسه از کارگاه طراحی شخصیت، تمرکز اصلی بر دیجیتال پینت بود و نکات بیشتر روی نرم افزار، براش‌های مورد استفاده و روش‌های مختلف پینت کردن بیان شد. در طول نشست و با آموزش‌های ارائه شده نیم تنه‌ای از کاراکتر ساخته شد.

وی افزود: نورها، سایه‌ها، نشست رنگ‌ها نکات دیگری بود که در این کارگاه پیرامون آن صحبت شد. در انتها نیز با اشاره و معرفی متریال‌های مختلف، از المان‌های داخل کاراکتر برای اجرای آنها استفاده شد تا تفاوت رفلکشن‌ها و نور بر روی اجسام مختلف توسط دانشجویان بهتر درک شود.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته انیمیشن با اشاره به استقبال بسیار خوب دانشجویان از کارگاه طراحی شخصیت تصریح کرد: آثاری که دانشجویان در پایان این جلسات ارائه کردند و تفاوتی که در طراحی فعلی و طراح‌های قبلی آنان بود بیانگر این نکته است که  میزان اثربخشی چنین جلساتی بالا بوده و تقاضا برای یادگیری آن وجود دارد.

وی همچنین به ظرفیت بالای کانون انیمیشن در برنامه‌ریزی آموزشی و فعالیت‌های فوق برنامه اشاره کرد و از زحمات دکتر کیارش زندی مدیر گروه انیمیشن دانشکده هنر دانشگاه سوره برای هدایت و مدیریت چنین فعالیت‌هایی تشکر و قدردانی کرد.

دکتر کیارش زندی مدیر گروه انیمیشن و جلوه‌های ویژه دانشکده هنر سوره، با قدردانی از تلاش و فعالیت‌های کانون انیمیشن دانشکده هنر، استقبال دانشجویان از چنین کارگاه‌هایی را نشان‌دهنده وجود علاقه و انگیزه این آنان عنوان کرد.

وی افزود: تدریس کارگاه طراحی شخصیت توسط یکی از دانشجویان فعال و توانمند رشته انیمیشن بیانگر ظرفیت بالای علمی آنها است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهکارگاه طراحی شخصیت انیمیشن برگزار شد

نظر خود را بنویسید