منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

فارغ‌التحصیل و مدرس دانشکده هنر دانشگاه سوره در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «طراحی هنرهای سنتی استادان آینده» زیتون بورنو ترکیه، در رشته تذهیب، رتبه سوم را کسب کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره، بتول ثابتی با شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «طراحی هنرهای سنتی استادان آینده» زیتون بورنو ترکیه، رتبه سوم رشته تذهیب را از هیأت داوران این جشنواره دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، در این دوره از جشنواره، آثاری از رشته تذهیب در اولویت داوری قرار گرفتند که علاوه بر  رعایت اصول و قواعد حاکم بر تذهیب؛ با نگاهی مدرن، خلاقانه و نوآورانه خلق‌شده باشند.

از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 5 هنرمند در رشته تذهیب، یک هنرمند در رشته خوشنویسی و یک هنرمند در رشته نگارگری از جمهوری اسلامی ایران در بین منتخبین نهایی این دوره حضور داشتند. رقابت‌های این جشنواره در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری، تذهیب  و کاشی است که به‌صورت سالانه برگزار می‌شود.

 

 

ثابتی علاوه بر این رویداد بین‌المللی، در دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار که بین 5 استان تهران، البرز، قم، قزوین و چهارمحال و بختیاری برگزار شد، در بخش تذهیب مقام اول را کسب کرد.

گفتنی است، این جشنواره به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در رشته‌های تذهیب، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی،گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برپا شد و مراسم اختتامیه، اهداء جوایز و نمایشگاه آن، آذرماه 1402 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی-تهران برگزار شد.

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهرتبه سوم جشنواره زیتون بورنو ترکیه به دانشجوی سوره رسید

نظر خود را بنویسید