منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نمایشگاه آثار هنری دانشجویان رشته‌های صنایع‌دستی، هنر اسلامی و کتابت و نگارگری در نگارخانه آیه به نمایش عموم گذاشته شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره در نمایشگاهی که از آثار دانشجویان سه رشته صنایع‌دستی، هنر اسلامی و کتابت و نگارگری در نگارخانه آیه دانشگاه سوره برپاشده است، دانشجویان این سه رشته آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند. با برخی از دانشجویان ورودی‌های مختلف گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

 

حورا عمادی دانشجوی ترم یک رشته صنایع‌دستی درباره این نمایشگاه گفت: کاری که من برای این نمایشگاه آماده کرده‌ام مربوط به درس هندسه نقوش می‌شود. قرار بود طرح‌های هندسی ایرانی را به‌صورت کاربردی اجرا کنیم. من نیز برای این کار کلاسی سرویس چای‌خوری سرامیکی را آماده کرده‌ام.

 وی مدت‌زمانی که برای تهیه این سرویس چای‌خوری کارکرده را دو هفته اعلام کرد و افزود: سینی، قوری، زیر قوری و فنجان‌هایی که تهیه‌کرده‌ام، از جنس سرامیک بوده و سعی کردم از رنگ‌های سبز و آبی برای نمایش نماد ماهیت ایرانی و اسلامی استفاده کنم.   

عمادی در خصوص برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که برای دانشجویان برپا می‌شود گفت: وجود چنین نمایشگاه‌هایی برای دانشجویان رزومه خوبی می‌شود و باعث ایجاد انگیزه برای ما می‌شود تا کارهایمان را به معرض نمایش بگذاریم. در این صورت می‌توانیم اعتمادبه‌نفس خود را در زمینه انجام کارهای حرفه‌ای‌تر بالابرده و بر کیفیت کارهایمان بیفزاییم.

 

حوریه ستوده فرد دانشجوی ترم یک رشته صنایع‌دستی نیز شمعدانی‌هایی از جنس سرامیک برای نمایشگاه آماده کرده است به روابط‌عمومی دانشگاه سوره گفت: برای من که اولین‌ترم دانشجویی‌ام است، انگیزه مضاعفی ایجاد شد تا جدی‌تر کارهای هنری‌ام را دنبال کنم و در معرض نمایش عموم قرار بگیرد. امروز در نمایشگاه آثار دانشجویان رشته صنایع‌دستی، با مشاهده آثار دوستان هم رشته خودم، تصمیم گرفتم برای ترم آینده چاپ پارچه را امتحان کنم.

 

شکوه صالحی دانشجوی ترم هشت رشته هنر اسلامی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی دانشگاه سوره گفت: من در شاخه فلز فعالیت می‌کنم و امروز آثاری که از جنس برنج، مس و نقره ساخته‌ام را به نمایشگاه آورده‌ام. صالحی گفت: آثاری که همکلاسی‌هایمان  به نمایشگاه آورده‌اند، تنها در طول یک‌ترم ساخته‌شده و برخی از آن‌ها مربوط به دانشجویان ترم یک است؛ بااین‌همه مشاهده می‌کنیم که از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار هستند و انگار چند سالی است که در حال تعلیم و تمرین هستند. همچنین دانشجویان سفال و چوب هم سازه‌های بی‌نظیری از سفال و چوب را به نمایشگاه آورده بودند که ازنظر تکنیکی بسیار قوی و حرفه‌ای هستند.

من تکنیک‌هایی که استاد زیورآلات ما در این ترم به ما آموزش داده‌اند را ساخته‌ایم که شامل پلاک‌های مشبک، انگشتر کیمین ساده و انگشتر کیمین برعکس، انگشتر پافیل و انواع دستبندهای مختلف که زنجیر این دستبندها تماماً با دست بافته می‌شوند. ازجمله این دستبندها می‌توان به دستبند گره، دم‌روباهی، پاپیونی، قزنی، دونه برنجی و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: این زیورآلات در طول ترم و طی سه ماه ساخته‌شده است یعنی در هفته 8 ساعت در کارگاه کارکردیم.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبه بهانه نمایشگاه صنایع دستی در نگارخانه آیه/ گفت‌وگو با دانشجویان هنرمند رشته صنایع‌دستی، هنراسلامی و کتابت‌ونگارگری

نظر خود را بنویسید