منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نقاشی ازجمله هنرهای بدون مرز و دیرینه این سرزمین است. امروزه باوجود ابزارهای دیجیتال همچنان نقاشی کلاسیک طرفداران خاص خود را دارد و کم نیستند هنرمندانی که با آثار ارزشمندشان قدم به رقابت‌های جهانی گذاشته و نام و آوازه ایران را طنین‌انداز می‌کنند. «منصوره ولی خان» کارشناس ارشد پژوهش هنر و استاد دانشگاه سوره یکی از آن‌هاست که در اکسپو دوحه قطر شرکت کرد و چند اثر نقاشی ارائه داد. با او به همین بهانه گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانیم.

برای شروع مایلم بیشتر با شما و فعالیت‌هایتان آشنا شوم؟

بنده منصوره ولی خان هستم. مقطع کارشناسی را در رشته نقاشی و گرافیک تحصیل کردم و در مقطع کارشناسی ارشد پژوهش هنر خواندم و علاوه بر کار هنری تجربیات خود را به‌صورت تدریس به دانشجویان سوره منتقل می‌کنم.

تدریس چه دروسی را در دانشگاه سوره بر عهده دارید؟

به‌طورکلی دروس مبانی فرم، رنگ، طراحی، تاریخ هنر، کاربرد رنگ و ترکیب‌بندی در نگارگری ایران و بررسی تطبیقی نگارگری ایران با هنر غرب.

مطلع هستم در اکسپو دوحه که امسال برگزار شد حضور فعالی داشتید. از این رویداد بیشتر برایمان بگویید.

بله در اکسپو دوحه قطر که در سال ۲۰۲۳  برگزار شد با سه تابلو نقاشی شرکت کردم. آثار ارائه‌شده را با رنگ‌روغن و کاردک روی بوم اجرا کردم. علاوه بر آن در این اکسپو که به‌نوعی یک فستیوال هنری است نقاشی زنده داشتم و یک تابلو اجرا کردم که به نمایش درآمد. همچنین از سوی برگزارکننده نیز یک مجله باکیفیت عالی که شامل عکس، بیوگرافی و نمونه آثار هنرمندان شرکت‌کننده است چاپ و اهدا شد. اثر بنده نیز یکی از همین آثار بود.

استقبال از این رویداد هنری چگونه بود و چه بازخوردهایی را دریافت کردید؟

در این فستیوال هنرمندان کشورهای مختلف جهان شرکت ازجمله روسیه، آرژانتین، کلمبیا، سودان، هند، اروگوئه، ایتالیا، ونزوئلا، کویت، مراکش، بلغارستان، پرو، انگلیس، امریکا، رومانی، اتیوپی، الجزیره، ترکیه، یمن، قطر، سریلانکا، هلند، نروژ، چین، ژاپن، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استونی، مالزی، بلاروس، فرانسه، تونس، سوئیس، پاکستان، کانادا، اسپانیا، اردن، آذربایجان، مصر و... حضور داشتند. خوشبختانه آثار بنده بازخورد بسیار خوبی از طرف هنرمندان مختلف و بازدیدکنندگان داشت؛ علاوه بر آن موفق به فروش آن‌ها شدم.

درمجموع دستاورد حضور در اکسپو قطر 2023 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بهترین دستاورد این نمایشگاه آشنایی و ارتباط مجازی با هنرمندان غیر ایرانی از کشورهای مختلف و هنرمندان ایرانی مقیم سایر کشورها بود.

آیا برنامه دیگری هم برای حضور در فستیوال‌های بین‌المللی دارید؟

بله؛ در فستیوال سال آینده قطر و دبی نیز حضور خواهم داشت و قبل از آن بسیار امیدوارم بتوانم در جشنواره هنری کشور هلند نیز شرکت کنم.

از حضور شما در این مصاحبه سپاسگزارم.

من هم از شما تشکر می‌کنم.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهگفت‌وگو با استاد دانشکده هنر/ حضور منصوره ولیخان در رویداد اکسپو قطر 2023

نظر خود را بنویسید