منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

«مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» و «دانشگاه سوره» با هدف تقویت همکاری‌های مشترک پژوهشی و علمی در حوزه‌های مرتبط به‌ویژه در زمینه انعقاد قراردادهای پژوهشی بین دو مؤسسه و برگزاری همایش‌های علمی، ملی و بین‌المللی و کارگاه‌های علمی مشترک و انتشار آثار به منظور پیشبرد و اعتلای علوم انسانی، حکمت اسلامی، هنر، فلسفة هنر و حکمت هنر دینی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، این تفاهم نامه در محلّ این مؤسسه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس و سیداحمد غفاری، معاون پژوهشی مؤسسه و محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، به امضاء رسید.

بر اساس این گزارش از اهداف انعقاد این تفاهم نامه می‌توان به جهت‌دهی و بهبود کمی و کیفی مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در زمینه هنر دینی، حکمت هنر دینی، فلسفة هنر به ویژه بینارشته‌ای و تشویق و حمایت از تولیدات هنری، معماری و رسانه‌ای فعالان فرهنگی متعهد و موردنیاز بخش‌های تخصصی کشور اشاره کرد.

همچنین محورهای تفاهم‌نامه مذکور شامل: همکاری در زمینة انعقاد قراردادهای پژوهشی بین دو مؤسسه در حوزه‌های مشترک، اجرای کلان‌پروژه‌هایی در زمینه‌های مشترک بین دو مؤسسه در حوزة حکمت و فلسفه و هنر و حکمت هنر دینی در راستای تعالی هنر و علوم انسانی، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری با همکاری یکدیگر، تشریک مساعی در زمینه برگزاری مشترک همایش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های علوم انسانی و هنر و موارد مورد اهتمام طرفین و استفاده از ظرفیت‌های فیمابینی. است.

برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد علاقه فیمابین، توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در زمینه انتشارات و چاپ و تدوین کتاب مشترک، نشریات علمی و ویژه نامه یا همایش مشترک، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکانات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طرفین و استفاده از امکانات طرفین برای برگزاری رویدادهای بزرگِ مشترک و میزبانی از میهمانان خارجی. و برگزاری کارگاه‌های علمی و سخنرانی‌های ترویجی و پژوهشی در راستای ارتقای دانش مربوط علوم انسانی و هنر از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهمؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دانشگاه سوره تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

نظر خود را بنویسید