منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه سوره با عنوان «قافله فتح خون» به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

یکصد و ده نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سوره و هنر با همراهی بسیج دانشجویی در سفری 5 روزه با عنوان «قافله فتح خون» از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، در این اردوی معنوی، دانشجویان از مناطق جنگی فتح المبین، دهلاویه، شط علی، علقمه، کانال کمیل، دشت ذوالفقاری، موقعیت شهید حسن باقری، شهادتگاه شهید آوینی، معراج الشهدای شهر اهواز و یادمان شهدای هویزه دیدن کردند.

اعزام کاروان‌های راهیان نور از سال ۱۳۷۶ آغاز شده‌است. این حرکت بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت که در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و … کاروان‌هایی را برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت. این روند تا سال ۱۳۷۶ ادامه پیدا کرد. در سال ۱۳۷۷ بسیج دانشجویی از ظرفیت‌های اردوهای راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان‌های دانشجویی آغاز شد. سپس بسیج محلات نیز شروع به اعزام کاروان‌هایی کردند.

قافله فتح خون قصد دارد تا با هدف هم‌افزایی در برگزاری هرچه باکیفیت‌تر اردوهای راهیان نور دانشگاه‌های هنری، همه ساله در این سفر معنوی سهیم باشد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهحضور کاروان «قافله فتح خون» دانشگاه سوره در مناطق عملیات دفاع مقدس

نظر خود را بنویسید