منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره طی بیانیه‌ای یورش نیروهای پلیس به دانشجویان و استادان در شهرها و ایالت‌های گوناگون آمریکا را محکوم کردند.

 

روابط عمومی دانشگاه سوره- کنار تمام مکان‌های مقدس زیارتی آیین‌ها و مذهب‌ها در گوشه‌کنار جهان، نهادهایی که از پایه و بنیان برای آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان و دانشجویان تعریف و بناشده‌اند، از مکان‌هایی به شمار می‌آیند که تعرض به حریم آن‌ها- با هر متر و معیار و ایدئولوژی و باوری- کنشی است بس ناپسند و دور از اخلاق و انسانیت.

درگذر تاریخ معاصر جهان- از کشورهای آمریکای لاتین گرفته تا جامعه‌های شرق دور- کم نبوده‌اند رخدادهایی سیاسی و اجتماعی که در کانونشان، دانشگاهیان- چه قشر دانشجو و چه صنف استادان- همواره کوشیده‌اند کنار جبهه‌ پاکی و درستی و حق بایستند و فریاد دادخواهی برای مظلومان را در هرکجا که از این کُره‌ خاکی باشند، سر دهند؛ و افسوس کم نبوده‌اند حادثه‌هایی بس دل‌خراش و فراموش‌نشدنی که در دل آن‌ها شاهد یورش ناجوانمردانه‌ نیروهای نظامی و انتظامی به حریم مقدس دانشگاه‌ها و سرکوب و دستگیری دانشگاهیان بوده‌ایم.

این روزها از بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا خبر می‌رسد که چه دانشجویان- از سپیدپوست و سیاه‌پوستِ آمریکایی تا عرب‌ها و جوانانِ برآمده از کشورهای آسیای شرقی، و از مسیحی و مسلمان گرفته تا حتی بی‌دینان- و چه بسیاری از استادان، در اعتراض به برپاییِ حمام خون در دویست روزِ گذشته و در سرزمین‌های اِشغالی و به‌ویژه نوار غزه، به تجمع‌ها و تظاهراتی مسالمت‌آمیز دست‌زده‌اند و رسالت دانشگاهی خود را برابر جنایت‌های توجیه‌ناپذیر صهیونیست‌ها به زیبایی به‌جا آورده‌اند. اما افسوس، در مهد مدعیان آزادی و دموکراسی، کنش‌های صلح‌طلبانه و آزادی‌خواهانه‌ی اهل علم و آموزش در آمریکا، از سوی نیروهای پلیس و نهادهای امنیتی با باتوم و گاز اشک‌آور و دستگیری و زندان پاسخ‌داده‌شده است.

«ما اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره»- به‌عنوان دانشگاهیانی که تنها دغدغه‌مان آموزش‌وپرورش نیست و همواره می‌کوشیم کنار راستی‌ها و دوستی‌ها بایستیم و مشق آشتی و صلح را به دانشجویان خود بیاموزیم- از همین‌جا و از وسط خاورمیانه‌ ملتهب، همدردی و همراهی و همدلی‌مان را با گروه‌های گوناگونی از دانشجویان و استادان آزادی‌خواه و انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش نیروهای پلیس را به ساحت انسانی گردهم‌آیی‌های دانشگاهیان در آن کشور- تمام‌قد- محکوم می‌کنیم.

اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهبیانیه‌ اعضای هیأت‌علمی دانشکده‌ هنر دانشگاه سوره در اعتراض به یورش نیروهای پلیس به دانشجویان و استادان آمریکا

نظر خود را بنویسید