منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

مسئول بسیج اساتید دانشگاه سوره در یادداشتی در واکنش به بازداشت استادان دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب اعتراضات دانشگاهیان در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا نوشت: امروز فلسطین به میزان نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره دکتر سمیرا خطیب‌زاده مسئول بسیج اساتید دانشگاه سوره در این یادداشت نوشت: امروز فلسطین به میزان نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده است و به‌سرعت در حال واکاوی باورهای پوسیده حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و تساوی انسان‌ها در بین همه اقشار دنیا به‌خصوص جمعیت اساتید و دانشگاهی است.  

قتل‌عام سبوعانه هزاران نوزاد و کودک، زن و مرد، پیر و جوان در سرزمین پرافتخار غزه طی ماه‌های اخیر از یک‌سو و انفعال و سکوت سازمان‌های حقوق بشر جهانی از سوی دیگر نشان داد که «حق گرفتنی و نَه دادنی» است. به دنبال آن واکنش وجدان‌های بیدار و آزادیخواهان سراسر جهان در مقابل این سکوت منفعلانه فراگیر شد و هم‌اکنون دامنه آن به استادان مطرح دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رسیده است.
تصاویر بازداشت خانم «نئولی مک‌آفی» استاد دانشگاه و رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه اموری توسط نیروهای گارد آمریکا به‌سرعت در رسانه‌های جهانی انتشار یافت. تلاشی مذبوحانه برای کمرنگ کردن نور دانایی و حقیقت‌طلبی در جمع جامعه دانشگاه دنیا.

جالب است که خانم «نئولی مک‌آفی» رئیس دپارتمان فلسفه «انسان‌گرایی» در نظام‌های فکری سیاسی غرب است. همان نظام فکری که امروز اعتراضات استادان و دانشجویان در آمریکا و اروپا و ایستادگی در برابر ظلم و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابد و بر دستان بنیان‌گذاران فلسفه «انسان‌گرایی» خود دستبند محدودیت می‌زند و به بازداشتگاه روانه‌اش می‌کند.

امروز فلسطین به میزان نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده است و به‌سرعت در حال واکاوی باورهای پوسیده حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و تساوی انسان‌ها در بین همه اقشار دنیا به‌خصوص جمعیت اساتید و دانشگاهی است. 

اکنون‌که استادان و دانشجویان در آمریکا و اروپا باوجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه‌تنها از اعتراض و فریاد حق‌طلبانه خود در حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه دست برنمی‌دارند، بدانند که ما استادان ایرانی نیز حامی آنان هستیم.
امروز بدون شک آرمان‌های خمینیِ بزرگ «یگانه حل مسئله فلسطین» است. و برکت خون هزاران شهید غزه، جنبش‌های آزادیخواه جهان در حمایت از این آرمان را هدایت و رهبری خواهد کرد. هراس دیوانه‌وار رهبران رژیم صهیون و آمریکا در سرکوب و دستگیری استادان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی این حقیقت را بیش‌ازپیش نمایش می‌دهد.
و اینک خطاب ما با شماست: استادان پیشگام آزادی و دانشجویان آزادیخواه در آمریکا و اروپا؛ از پای ننشینید و تا رهایی قدس شریف و برپایی جشن پیروزی مقاومت در صحن مسجدالاقصی پایداری و مقاومت کنید. خداوند یار و یاریگر تمامی مظلومان و عدالت­خواهان جهان است.

 

بسیج اساتید دانشگاه سوره

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهمسئول بسیج اساتید دانشگاه سوره: امروز فلسطین به میزان نمایش حق و باطل در جهان تبدیل شده است

نظر خود را بنویسید