منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دومین نشست تخصصی هفته گرافیک با عنوان مسیر شغلی طراحی حروف در ایران، در دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره نشست تخصصی با موضوع مسیر شغلی طراحی حروف در ایران، روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 در سالن سینمای دانشگاه سوره با استقبال دانشجویان و سخنرانی مسلم ابراهیمی برگزار شد.

مسلم ابراهیمی، علاوه بر طراحی گرافیک و وب، تدریس در آموزش‌وپرورش و تدریس طراحی حروف در دانشگاه‌ را به‌عنوان حرفه اصلی خود انجام می‌دهد به‌طوری‌که وب سایتی را در همین حوزه تأسیس کرده است.

وی در مورد تاریخ طراحی تایپ در ایران، نقش طراحان تایپ پیشرو در تاریخ طراحی حروف و تأثیر تکنولوژی در این حرفه سخن گفت؛ همچنین به شرکت‌های نرم‌افزاری، روند خریدوفروش فونت‌ها و طراحان تایپ معاصر ایران اشاره کرد.

این هنرمند گرافیست سپس خلاصه‌ای از تاریخ طراحی تایپ در ایران و طراحان پیشرو در این حرفه را به دانشجویان ارائه و همچنین دغدغه‌های اصلی طراحی حروف در آن دوره را شرح داد. همچنین به توضیح فرصت‌ها و چالش‌های طراحی تایپ در عصر حاضر پرداخت و بازار امروز طراحی حروف در ایران را برای دانشجویان گرافیک دانشگاه سوره توضیح داد.

ابراهیمی افزود: در سال‌هایی که دغدغه‌ «نبودِ فونت خوب» در بازار مطرح بود، طراحان تایپ و فونت‌های خوبی وجود داشت و همین‌طور نیاز به وجود فونت‌های خوب هم در بازار به چشم می‌خورد. اما فقدان سازوکار نشر مناسب مشکل اصلی بود که این زنجیره را قطع می‌کرد. این مسئله برای من باعث شد تا مدتی روی این موضوع تحقیق کنم و درنهایت وب‌سایت خودم را تأسیس کردم. در سال‌های 94 تا 98، فونت‌های طراحی‌شده توسط خودم را به فروش گذاشتم و بعد از سال 98، فونت‌های بقیه طراحان هم در این بستر به ارائه و فروش گذاشته شد. امروزه حداقل 90 فونت جدید و 50 طراح تایپ در این وب‌سایت فعالیت کرده و فونت‌های خود را به فروش رسانده‌اند.

در پایان نشست مسلم ابراهیمی به روند یادگیری طراحی حروف، بازار و درآمد این حرفه اشاره کرد و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی علاقه‌‌مندان به طراحی تایپ را شرح داد. پس‌ازآن، گفت‌و‌گویی با دانشجویان داشت و به سؤالات و ابهامات آن‌ها پاسخ داد.

این نشست تخصصی با استقبال گرم دانشجویان، و همچنین حمایت مسئولان دانشگاه، به‌عنوان دومین نشست تخصصی هفته گرافیک به همت کانون گرافیک دانشگاه سوره برگزار شد. در این نشست مسلم ابراهیمی، طراح و گرافیست، دانشجویان را با مسیر شغلی طراحی حروف در ایران آشنا کرد. امید است در برنامه‌های آتی هفته گرافیک نیز شاهد ادامه همکاری‌ها و حضور پررنگ دانشجویان باشیم.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدر نشستی تخصصی در حوزه گرافیک بررسی شد: مسیر شغلی طراحی حروف در ایران

نظر خود را بنویسید