منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کتاب «دور و نزدیک فناوری» نوشته دکتر یوسف خجیر هیأت‌علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه سوره دکتر یوسف خجیر کتابی با عنوان «دور و نزدیک فناوری» با همکاری دکتر فاطمه امیرحسینی، مدرس ارتباطات، نگاشته و به‌تازگی منتشرشده است.

دکتر یوسف خجیر قائم‌مقام رئیس دانشگاه و عضو هیأت‌علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در خصوص این کتاب بیان کرد: این کتاب معرفی اندیشه‌های اندیشمندان حوزه فناوری‌های نوین و رسانه‌های جدید از دهه 1970 (زمان دور) تا 2020 میلادی (زمان نزدیک) است.

کتاب «دور و نزدیک فناوری» که در چهارفصل جامعه مبتنی بر اطلاعات، فضای مجازی و واقعیت‌های آشکار و پنهان آن، جامعه مبتنی بر شبکه و مفاهیم و نظریه‌ها مبتنی بر فناوری‌های نوین گردآوری‌شده است، به معرفی اندیشه‌های بیست اندیشمند برجسته حوزه فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی طی پنج دهه از یونجی ماسودا (1970) تا کریستین فوکس (2020) پرداخته است. همچنین در کتاب حاضر، به معرفی بیست مفهوم و نظریه کلیدی در این حوزه اشاره‌شده و به اندیشه‌های اندیشمندان کلاسیک چون ماسودا، دانیل بل، فرانک وبستر و دیوید لیون، فیلسوفانی چون برونو لاتور، ترل وارد بانیوم، مایکل هایم و نوریس و اندیشمندان شبکه‌ای چون یان ون دایک، بری ولمن، زینب توفیکچی، پاپا چریسی، مانوئل کاستلز و کریستین فوکس پرداخته‌شده است. در کنار این اندیشمندان شش اندیشمند فعال حوزه شبکه‌های اجتماعی نیز معرفی‌شده‌اند. لازم به ذکر است در کتاب «دور و نزدیک فناوری»، ضمن معرفی هر اندیشمند، سیر تحول فکری و اندیشه‌های وی در حوزه فناوری نیز موردبررسی قرارگرفته که ماحصل آن در 380 صفحه توسط انتشارات دانشگاهی در اسفند 1402 منتشرشده است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره«دور و نزدیک فناوری» کتاب جدید دکتر یوسف خجیر منتشر شد

نظر خود را بنویسید