منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی نشست مشترک دانشگاه سوره با دفتر پاسداشت زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، در این نشست دکتر یوسف خجیر قائم مقام دانشگاه ضمن بیان اهمیت زبان و ادبیات فارسی در ارتقای هویت ملی و فرهنگی کشور از آمادگی دانشگاه سوره برای همکاری بین دو نهاد برای برگزاری نشست‌های خوانش و بازخوانی ادبیات و متون قدیمی همانند شاهنامه خوانی، سعدی خوانی مولوی خوانی و حافظ خوانی و دوره های آموزشی زبان فارسی و شیوه نگارش فارسی برای مدرسان، دانشجویان و کارکنان پرداخت.

قائم مقام دانشگاه سوره افزود: آمادگی داریم در هفته پژوهش پایان نامه برتری با رعایت زبان فارسی و موضوع ادبیات و متون کهن فارسی داشته باشیم و همچنین در جشنواره‌ها نیز جایزه ویژه‌ای برای برگزیدگانی که در آثار خود به زبان و ادبیات فارسی توجه ویژه دارند در نظر بگیریم.

در ادامه این نشست ناصر فیض مدیر مرکز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی حوزه هنری با بیان ضعف نهادهای علمی و فرهنگی در حفظ و ارتقای زبان فارسی، از برگزاری دوره‌های زبان فارسی در دانشگاه سوره حمایت کردند. همچنین وی پیشنهاد راه اندازی مرکز پژوهش و آموزش زبان ادبیات فارسی به غیر فارسی زبانان ارائه داد     .

در پایان این نشست پیشنهاد شد: فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی، پژوهشی در حوزه زبان و ادبیات فارسی به صورت مشترک بین دانشگاه سوره و حوزه هنری برگزار شود.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست مشترک دانشگاه سوره با دفتر پاسداشت زبان و ادبیات فارسی

نظر خود را بنویسید